تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 18, 2019
16:32 چهارشنبه، 27ام آذرماه 1398
کد خبر: 107110

تدوین برنامه سه تا پنج ساله تحول دیجیتال بانک تجارت

معاون بانک تجارت از تدوین برنامه سه تا پنج ساله تحول دیجیتال این بانک خبر داد و گفت که راه‌حل محوری باید جایگزین تفکر محصول محوری در بانک‌ها شود.
 
 هیبت‌الله سمیع در مراسم رونمایی از مرکز نوآوری بانک تجارت که صبح امروز در محل این مرکز برگزار شد، با بیان اینکه بانک‌ها با اتکا به مدل‌های سنتی کسب‌وکار قادر به رقابت نیستند، اظهار کرد: برای بانک‌ها حرکت به سوی هوشمندسازی یک انتخاب نیست، بلکه باید رویکرد هوشمندانه در ارائه خدمات داشته باشند.
 
وی با بیان اینکه راه‌حل محوری باید جایگزین تفکر محصول محوری شود، تصریح کرد: در حال حاضر اهمیت خدمات تسهیل‌کننده کسب وکار برای بانک‌ها بیش از طرح‌های سپرده‌ای، تسهیلاتی و پذیرش تعهدات است و بانک‌ها باید نقش تسهیل‌گر در کسب و کار ایفا کنند.
 
معاون سازمان و سرمایه‌گذاری‌های بانک تجارت خدماتی همچون خدمات مشاوره‌ای، تامین زنجیره ارزش و راهکارهای تولید ارزش افزوده را از موارد مهم در سیاست‌گذاری بانک‌ها خواند و گفت: هرچند که بانک‌ها عمدتا کسب‌وکارهای نوین را به رسمیت نمی‌شناختند، اما اکنون بخشی از خدمات بانکی بر عهده این فین‌تک‌هاست.
 
سمیع افزود: بانک‌ها با حضور بازیگران جدید، راحت‌تر می‌توانند مدل کسب و کار خود را به روز کنند و یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های هر بانک، توسعه کسب و کارهای مبتنی بر تحولات بانک‌داری الکترونیک است.
 
وی خاطرنشان کرد: پروژه تحول دیجیتال بانک تجارت با رویکرد توسعه کسب و کار، یکی از کلان پروژه‌هایی است که برای مدت سه تا پنج سال تدوین شده و اکنون در مرحله ترسیم نقشه راه است.
 
به گفته معاون سازمان و سرمایه‌گذاری‌های بانک تجارت، پنجره نوآوری تجارت این بانک نیز با برنامه و اعداد و ارقام مشخص تدوین شده و از امروز آغاز به کار می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.