اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 19, 2019
22:19 پنجشنبه، 28ام آذرماه 1398
کد خبر: 107135

زیرساخت: اختلال اینترنت ایران به دلیل مشکل مسیرها ارتباطی در اروپا بود

 
 
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت می‌گوید دلیل اختلال در شبکه اینترنت کشور به دلیل  مشکل در مسیر ارتباطی اروپا به سمت فرانکفورت است. حمید فتاحی در گفت‌وگو با پیوست اعلام می‌کند که به دلیل اختلال در مسیر سرویس‌دهندگان خارجی به زیرساخت با مرکز داده اینترنت در فرانکفورت، اینترنت کشور با کندی و اختلال همراه شده است.
 
او با اعلام این خبر به پیوست گفت: «مسیر ارتباطی اروپا به سمت فرانکفورت دچار مشکل شده و این اختلال در این مسیر ارتباطی را نقشه‌های معتبر اینترنت جهانی هم نشان می‌دهند و این اختلال نه تنها در ایران که در سرویس اینترنت کشورهای اروپایی و همسایه نیز رخ داده است.» او توضیح داد:‌«این اختلال به این دلیل در کشور رخ داده که سرویس‌دهندگانی که به شرکت زیرساخت خدمات می‌دهند و در این مسیر قرار دارند با مشکل اتصال به مرکز فرانکفورت برخورده‌اند.» آنطور که فتاحی اعلام می‌کند با این اتفاق ۶۵٠ گیگابیت بر ثانیه از ظرفیت اینترنت ورودی کشور به دلیل قطعی در بخش اروپایی دچار مشکل شده است.
 
فتاحی تاکید می‌کند که اختلال در شبکه اینترنت کشور از ساعت ۱۱و ۱۵ دقیقه امروز (۲۸ آذر) رخ داده و به محض مطلع شدن از این اتفاق آنها در تلاش برای جایگزین کردن مسیر اختلالی با یک مسیر جدید هستند. 
 
این اولین بار نیست که اینترنت کشور به دلیل اختلال در مسیر‌های سرویس‌دهندگان خارجی که به شرکت ارتباطات زیرساخت خدمات ارائه می‌کنند دچار مشکل شده است. خرداد سال جای هم این شرکت در مقابل انتقاد کاربران به اختلال‌های اینترنتی با اعلام اینکه این مشکل از سمت زیرساخت نیز گفته بود که دلیل اختلال در شبکه اینترنت کشور به دلیل قطعی دو مسیر فیبرنوری بین‌الملل بوده است.
 
به‌روزرسانی: شرکت زیرساخت اعلام کرده که ارتباطات بین‌الملل به شرایط عادی بازگشته است. براساس اعلام این شرکت با ایجاد مدار پشتیبان و اصلاح مسیرهای فیبر بین‌الملل، از دقایقی قبل، اینترنت در شرایط عادی قرار گرفته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.