چیلیوری و ریحون به عنوان دو استارتآپ فعال در حوزه سفارش آنلاین غذا در جلسهای با اعلام خبر ادغامشان تاکید کردند که با این کار میخواهند جایگاه اول این بازار را که حالا در اختیار رقیبشان یعنی اسنپفود است را پس بگیرند.
علیرضا صادقیان در این نشست خبری با اعلام اینکه به دنبال ادغام چیلیوری با ریحون و دیگر ادغامهای مجموعه هلدینگ کسبوکار نوین ایرانیان یعنی ادغام نتبرگ با تخفیفان او دیگر از این پس مدیرعامل این هلدینگ نخواهد بود و به عنوان مدیرعامل چیلیوری فعالیتش را ادامه میدهد توضیح داد: «ما در کنار رقیب نزدیک خودمان یعنی ریحون در سالهای گذشته برای گرفتن جایگاه دوم بازار سفارش آنلاین غذا با یکدیگر رقابت میکردیم؛ اما از یک زمانی به این نتیجه رسیدیم که چرا برای گرفتن جایگاه اول این بازار در کنار هم تلاش نکنیم. در نهایت نیز تصمیم گرفتیم با این ادغام برای هدف بالاتری در این بازار یعنی اول شدن در بازار سفارش آنلاین غذا فعالیتمان را توسعه دهیم.»
او همچنین یکی دیگر از دلایل این ادغام را کمک به سرمایهگذاران در این بازار اعلام میکند: «بازار سفارش غذای آنلاین بازار بزرگ و جذابی است که فضا برای رشد در آن بسیار زیاد است؛ اما سرمایهگذاران همیشه این سوال را مطرح میکنند که با وجود شرکتهایی مانند چیلیوری و ریحون بالاخره روی کدامشان بهتر است سرمایهگذاری کنند به همین خاطر ما با این ادغام این پیام را به سرمایهگذاران میدهیم تا بتوانند به راحتی در این زمینه تصمیم بگیرند.» آنطور که صادقیان میگوید در حالحاضر چیلیوری با ۴ هزار رستوران قرار داد دارد و در ۳۰ شهر نیز فعال است.
همچنین صادقیان در مورد وضعیت باقی ماندن نام برندهای این دو مجموعه با ادغام آنها با یکدیگر گفت: «در زمان ادغام شرکتها شرایط متفاوتی برای اینکه چه اتفاقی برای برندها، نحوه فعالیت کارمندان و غیره در نظر میگیرند.در این ادغام تصمیم گرفتهایم که نام چیلیوری باقی بماند و این به معنای این نیست که ما ریحون را خریدهایم بلکه به این خاطر نام برند چیلیوری میماند که برای سرمایهگذاریهای آینده برند بهتری است.»
براساس آنچه صادقیان در این نشست اعلام کرد در مورد ادغام دو مجموعه تخفیف گروهی آنلاین یعنی تخفیفان و نتبرگ نیز تصمیم گرفته شده با توجه به ارزش دو برند نام تخفیفان و نتبرگ با وجود ادغامشان باقی بماند.
همچنین در این نشست او از یک پوستاندازی جدی برای چیلیوری خبر میدهد. براساس اظهارات صادقیان قرار است چیلیوری در سالهای آینده دیگر تنها یک سرویس فروش آنلاین غذا نباشد و وارد حوزههایی مانند سوپرمارکت، فروش گل ، شیرینی و غیره هم شود. او در این زمینه گفت: «در حالحاضر بازار فروش کالاهای سوپرمارکتی ۲۰ برابر بازار فروش سفارش آنلاین غذا است. اندازه سفارش کالای سوپرمارکتی ۵۱۱ هزار میلیارد تومان است و این در حالی است که نیم درصد و شاید کمتر از آن، مربوط به بخش آنلاین باشد. پیشبینی میکنیم این میزان در سال ۱۴۰۳ به ۲ هزار میلیارد تومان میرسد.» او معتقد است اگر آنها بتوانند ۲ درصد این بخش را آنلاین کنند، سودش از کل ۲۵ درصد سفارش غذا در حوزه آنلاین، بیشتر خواهد شد. صادقیان در پاسخ به سوال پیوست که این ادغامها چه تاثیر روی سهم بازار آنها در مقابل رقیبشان در گروه اسنپ میگذارد توضیح داد: «اسنپفود با یک رقابت نابرابر توانست این سهم بازار را بگیرد و حالا با رای شورای رقابت مبنی بر پایان انحصار اسنپفود این فضای رقابت ناسالم شکسته و میتوانیم رشد کنیم.»
او همچنین در پاسخ به سوال دیگر پیوست مبنی بر درست بودن خبر ادغام سرویس تیکتایت با ایران کنسرت و یا فروش دکتر دکتر اعلام کرد که در حال حاضر هیچکدام از سرویسهای زیر مجموعه هلدینگ کسبوکار نوین ایرانیان در مرحله ادغام یا فروش قرار ندارند.
از سوی دیگر در این نشست بابک کبیری، مدیرعامل ریحون نیز اعلام کرد که آنها با هدف رشد و کسب سهم بیشتر در بازار تصمیم به ادغام گرفتهاند و چیلیوری یکی از بهترین گزینهها در این زمینه بوده است.