تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 27, 2019
11:47 جمعه، 6ام دیماه 1398
کد خبر: 107378

شکایات از خدمات پستی کم شد

 
وضعیت شکایت‌های ثبت‌شده از خدمات حاکی از آن است که در آبان ماه سال جاری، ۷۹ شکایت ثبت شده که ۳۹.۲ درصد شکایات مربوط به پست پیشتاز بوده است.
 
به گزارش ایسنا، شکایت‌های ثبت‌شده از شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در بازه مهرماه نسبت به شهریورماه سال جاری تغییر چندانی نداشته است و کاربران در صورت نارضایتی از هر یک از خدمات پستی، می‌توانند به سامانه ۱۹۵ مراجعه و مورد شکایت خود را اعلام کنند.
 
در آبان ماه، ۷۹ شکایت ثبت شده که ۳۹.۲ درصد شکایات مربوط به پست پیشتاز بوده و در آبان ماه نسبت به مهرماه کاهش داشته است. تعداد شکایات رسیدگی‌شده در آبان ماه نسبت به مهر ماه ۴۸.۶ درصد کاهش داشته، درحالی‌که تعداد شکایات ثبتی در همین بازه ۳۰.۱ درصد کاهش داشته است. با توجه به این آمار می‌توان نتیجه گرفت عملکرد پست در رسیدگی به شکایات در آبان ماه نسبت به مهر ماه کاهش ۱۸.۵درصدی داشته است.
 
سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات ۱۹۵ به منظور افزایش رضایت کاربران و رسیدگی به شکایت‌های مردمی در حوزه‌های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان راه‌اندازی شده است.
 
اداره کل حفاظت از حقوق مصرف‌کنندگان معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گزارش ماهانه سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مشترکان خدمات ارتباطی (سامانه ۱۹۵) را تا پایان آبان ماه سال جاری منتشر کرده است.
 
مهم‌ترین نتایج حاصل از تحلیل داده‌های استخراج‌شده حاکی از آن است که در آبان ماه در حوزه خدمات پستی، ۷۹ شکایت ثبت شده که ۳۹.۲ درصد شکایات مربوط به پست پیشتاز بوده و در آبان ماه نسبت به مهرماه کاهش داشته است. تعداد شکایات رسیدگی‌شده در آبان ماه نسبت به مهر ماه ۴۸.۶ درصد کاهش داشته، درحالی‌که تعداد شکایات ثبتی در همین بازه ۳۰.۱ درصد کاهش داشته است. با توجه به این آمار می‌توان نتیجه گرفت عملکرد پست در رسیدگی به شکایات در آبان ماه نسبت به مهر ماه کاهش ۱۸.۵ درصدی داشته است.
 
 
کاربران سرویس‌های ارتباطی، فناوری اطلاعات و پستی می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، تماس با تلفن گویای ۱۹۵ شکایت‌های خود را از سرویس‌های مختلف حوزه ICT ثبت و پیگیری کنند. کاربران در صورت نارضایتی از هر یک از خدمات پستی، می‌توانند به این سامانه مراجعه و مورد شکایت خود را اعلام کنند و همچنین از وضعیت رسیدگی به شکایت خود مطلع شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.