اپراتورها

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

December 28, 2019
14:34 شنبه، 7ام دیماه 1398
کد خبر: 107416

در آبان ماه صورت گرفت اینترنت، بیشترین شکایات مردمی در سامانه «سپاس»

طبق گزارش‌های ماهانه سامانه سپاس (سامانه ۱۹۵) سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی(رگولاتوری)، بیشترین شکایات مردمی ثبت‌شده در آبان ماه مربوط به اینترنت بوده است.
 
مشترکان می‌توانند از طریق مرکز تماس یا سایت، به شکایت در سامانه سپاس(سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مشترکان خدمات ارتباطی) اقدام کنند و حوزه‌های کاری آن نیز شامل اینترنت، تلفن ثابت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات، دفاتر پیشخوان و سرویس ارزش افزوده می‌شود.
 
نتیجه این گزارش نشان می دهد که تعداد شکایات ثبتی آبان نسبت به مهر، ۵.۸ درصد افزایش و نسبت به شهریورماه تغییر چندانی نداشته است. در آبان از طریق درگاه مرکز تماس (۱۹۵)، ۵۴۹۹ شکایات ثبت‌ شده که ۵۶.۷ درصد کل شکایات ثبتی در این ماه را تشکیل می‌دهد.
 
از مجموع ۹۶۹۵ شکایت ثبت‌شده، بیشترین شکایت ثبتی مشترکین در آبان ماه مربوط‌ به حوزه اینترنت بوده که ۴۵.۲ درصد کل آمار شکایات را به خود اختصاص داده است. کمترین شکایات نیز مربوط به حوزه دفاتر پیشخوان بوده است. نکته قابل توجه افزایش چشمگیر شکایات حوزه تلفن همراه در آبان و مهرنسبت به شهریور بوده که بیشترین موارد افزایشی مربوط به شکایات حوزه رومینگ ملی و بین‌الملل است.
 
شکایات مربوط به اینترنت، تلفن ثابت و سرویس ارزش افزوده در ماه آبان نیز نسبت به مهرماه ۹۸ افزایش داشته اما شکایات مربوط به خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان نسبت به ماه مهر با کاهش همراه بوده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.