امنیت

فناوری اطلاعات

December 31, 2019
14:41 سه شنبه، 10ام دیماه 1398
کد خبر: 107545

هشدار در مورد‌ ضعف‌های سیستم‌های امنیت خانگی دیجیتال

محققان هشدار می‌دهند اکثر سیستم‌های طراحی شده برای حفظ امنیت منازل و به خصوص دوربین‌های قابل اتصال به اینترنت امنیت پایینی دارند و خیلی نمی‌توان به آنها اتکا کرد.
 
 
 
 به نقل از دیجیتال ترندز، در یک سال گذشته اخبار متعددی در مورد امنیت پایین دوربین‌های امنیتی قابل اتصال به اینترنت منتشر شد و در تازه‌ترین رویداد از این دست شرکت آمریکایی wyze نقص امنیتی دوربین‌های تولیدی خود را تایید کرد.
 
 
 
این دوربین‌‌ها امنیت 2.4 میلیون مشتری این شرکت را به خطر انداخت و باعث افشای داده‌های خصوصی آنها شد. پژوهشگران امنیتی هشدار می‌دهند رویدادهایی از این دست در سال 2020 هم رخ می‌دهد و کاربران برای حفظ امنیت خود باید تنظیمات امنیتی پیش فرض و کلمات عبور اولیه دوربین‌های امنیتی را تغییر دهند.
 
محققان امنیتی می‌گویند افراد برای حفظ امنیت منازل و محل کار خود نباید دوربین‌های امنیتی ارزان قیمت و ساده خریداری کنند. چون این محصولات به جای حل مشکلات کاربران،چالش‌های جدیدی ایجاد کرده و داده‌های ضبط شده بر روی آنها به سادگی قابل سرقت است.
 
همچنین باید توجه داشت که برخی از این محصولات برای حفظ امنیت کودکان و ردگیری آنها مورد استفاده قرار می‌گیرند که ضعف‌های سخت افزاری و نرم افزاری آنها می‌تواند مورد سوءاستفاده هکرها قرار بگیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.