تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 15, 2020
11:59 چهارشنبه، 25ام دیماه 1398
کد خبر: 107986

ادغام «زودشور» و «لاندراپ» شکست خورد

 
 
مدیرعامل خشکشویی آنلاین «زودشور» اعلام می‌کند که بعد از سه ماه ادغام با خشکشویی «لاندراپ» به دلیل هماهنگ نشدن در بحث مدیریتی کارها، تصمیم گرفته‌اند این ادغام را لغو کنند.
 
محمد رهی تاکید می‌کند که یکسان نبودن اهداف مدیریتی این ادغام را با شکست مواجه کرده است. زودشور و لاندراپ تیر ماه سال جاری برای کاهش هزینه‌های مشترک و گسترش بازار با یکدیگر ادغام شدند.
مدیرعامل زودشور در توضیح شکست این ادغام به پیوست گفت: «شهریور ماه سال جاری و بعد از پایان زمان ۳ ماه اولیه قرار داد تصمیم گرفتیم به همکاری‌مان با لاندراپ پایان دهیم. بایکدیگر از نظر مدیریتی اختلاف زیادی داشتیم.» او ادامه داد: «بعد از ادغام تازه متوجه شدیم که لاندراپ زیرمجموعه شرکت «بازاریابی شبکه بیز» است و تزریق‌های مالی به لاندراپ از طریق این شرکت انجام می‌شود. به همین دلیل هم دخالت‌های این حمایت‌کننده مالی در بحث‌های مدیریتی باعث شده بود نتوانیم کارها را به درستی پیش ببریم.»
 
شهریور ماه سال جاری و بعد از پایان زمان ۳ ماه اولیه قرار داد تصمیم گرفتیم به همکاری‌مان با لاندراپ پایان دهیم چون از نظر مدیریتی با یکدیگر اختلاف داشتیم
محمد رهی، مدیرعامل زودشور
 
محمد رهی با اعلام اینکه ادامه داشتن دخالت‌های مدیریتی از سمت حامی مالی لاندراپ می‌توانست باعث سقوط هر دو شرکت شود توضیح داد: «ادغام هم مانند ازدواج است، وقتی طرفین نتوانند دیدگاه‌‌های خود را یکسان کنند و دخالت‌های بیرونی هم روی اختلافاتشان تاثیر بگذارد کاملا طبیعی است که ازدواج‌شان با مشکل و در نهایت پایان همراه شود در مورد ادغام لاندراپ با زودشور هم دقیقا همین اتفاق افتاده است.»
آنطور که رهی توضیح می‌دهد در ۳ ماه مرحله اول ادغام این دو شرکت از نظر فنی با کوچکترین مشکل همراه بود‌ه‌اند؛ چرا که هدف این ادغام کاهش هزینه‌ها بوده است.
او در این مورد گفت: «مشتریان استفاده‌کننده از خدمات آنلاین خشکشویی مشتریان خاصی هستند و به همین خاطر ۳۰ درصد دیتابیس و مشتریان ما یکی بودند به همین دلیل برای اینکه بتوانیم ۷۰ درصد باقی‌مانده این بازار را هم در اختیار بگیریم و سرویس بهتری ارائه دهیم تصمیم به این ادغام گرفتیم. در این مدت هم به خاطر استفاده از زیرساخت‌های لجستیک یکدیگر و همچنین نیروهای انسانی توانستیم به رشد مناسبی دست پیدا کنیم.»
رهی تجربه این ادغام برای زودشور را بسیار موفقیت‌آمیز می‌داند و براین باور است در شرایطی که زودشور در حال حذف شدن از بازار بود این ادغام توانست به آنها جان دوباره‌ای بدهد. او تاکید می‌کند در برنامه‌های آینده این شرکت به دنبال ادغام با دیگر فعالان این بازار هم خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.