اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 27, 2020
11:36 دوشنبه، 7ام بهمنماه 1398
کد خبر: 108300

گوگل به‌دنبال بازطراحی شیوه نمایش نتایج در موتور جستجوی دسکتاپ است

 
 
 
در پی نارضایتی برخی کاربران، گوگل بررسی مجدد طراحی نتایج موتور جستجوی خود را آغاز کرده است.
 
چند هفته‌ی پیش، گوگل یکی از بزرگ‌ترین تغییرات تاریخ این شرکت را در مورد چگونگی نمایش نتایج موتور جست‌وجوی خود به انجام رساند که باعث می‌شد تمایز بین نتایج تبلیغاتی و انواع غیر تبلیغاتی دشوار شود. این کار با حذف پوشش رنگی تبلیغ و جایگزین کردن آن با فیوآیکن شرکت‌های مورد نظر، در جست‌وجو انجام شده است (فیوآیکن یک آیکن بسیار کوچک است که به‌عنوان نمادی از یک وب‌سایت به‌کار می‌رود).
 
گفته می‌شود این شرکت قصد دارد نتایج جستجوی دسکتاپ خود را با روش نمایش آن‌ها در تلفن همراه یکپارچه کند. اما وضعیت فعلی باعث شده تمایز بین نتایج تبلیغلاتی و غیرتبلیغاتی دشوارتر شود. در طراحی جدید، تنها تفاوت بین یک تبلیغ و نتیجه‌ی جستجوی واقعی در استفاده از حروف کوچک یا آیکون کنار لینک آن‌ها است؛ موضوعی که باعث شده نتایج تبلیغاتی و غیرتبلیغاتی بسیار شبیه به یکدیگر باشند.
 
گوگل اعلام کرده که به استفاده از فیوآیکون‌ها در کنار نتایج و نیز به‌کارگیری آن‌ها در نسخه‌ی وب موتور جستجوی خود ادامه می‌دهد و این آزمایش‌ها طی هفته‌های آینده ادامه خواهند یافت. گوگل طی توییتی گفته که نظرات کاربران را در مورد به‌روزرسانی‌ها شنیده و برای اینکه جستجوی بهتری داشته باشند، مکان‌های جدیدی را برای فیوآیکن‌ها آزمایش می‌کند. دنی سالیوان از مسئولان بخش موتور جستجوی گوگل گفته است:
 
آزمایش‌های ما امروز آغاز شده و در طول هفته‌ آینده ادامه می‌یابد. درحین این آزمایش‌ها که قصد داریم ظاهری مدرن به دسکتاپ بدهیم، ممکن است برخی کاربران، فیوآیکن‌ها را نبینند درحالی‌که برخی دیگر ممکن است آن‌ها را در مکان‌های دیگر ببینند.
 
گوگل همچنین بیانیه‌ای رسمی در مورد دلایل ایجاد این تغییرات و همچنین تعهد به طراحی دوباره‌ی آن‌ها در آینده منتشر کرده است. در بخشی از این بیانیه گوگل آمده:
 
این طراحی توسط کاربران موبایل روی صفحه نمایش موبایل مورد استقبال قرار گرفته است زیرا به آن‌ها کمک می‌کند تا سریع‌تر بفهمند که اطلاعات از کجا می‌آید. آن‌ها می‌توانند برچسب تبلیغاتی واضحی را در بالای نتایج مشاهده کنند. ناشران وب به ما گفته‌اند که می‌خواهند نماد تجاری خود را در صفحه نتایج جست‌وجو ببینند. درحالی‌که نتایج آزمایش‌ها روی مدل دسکتاب مثبت بوده ما همچنان با کاربران خود در تعامل هستیم. ما در حال آزمایش یک تغییر در فیوآیکون‌های فعلی دسکتاپ هستیم و به بازطراحی در طول زمان ادامه خواهیم داد.
 
گوگل از ساعت ۲ بعد از ظهر روز جمعه، آزمایش‌های تازه‌ی خود را با حذف فیوآیکن‌ها آغاز کرده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.