شورای رقابت تجدید نظر خواهی اسنپ فود در پرونده شکایت چیلیوری از این شرکت را وارد ندانست و در رای نهایی خود علیه اسنپ فود رای داد.
مهر ماه سال جاری جلسه شکایت «چیلیوری» از «اسنپفود» با موضوع ایجاد انحصار در بازار سفارش آنلاین غذا در شورای رقابت به نفع چیلیوری تمام شد؛ اما بعد از این رای اسنپفود اعلام کرد که این رای نهایی نیست و آنها در خواست تجدید نظر در این رای را تقدیم شورای رقابت کردهاند. حالا و با گذشت نزدیک به ۴ ماه از این رای، شورای رقابت در مراحل تجدید نظر مجدد رای به پایان انحصار اسنپفود در بازار سفارش آنلاین غذا داده است.
«علیرضا صادقیان» مدیرعامل چیلیوری در گفتوگو با پیوست ضمن تایید این خبر گفت: «با تایید این رای در مرحله تجدید نظر این پرونده بسته خواهد شد؛ اما این پایانی برای این پرونده نیست چرا که ما شکایت جدیدی برای دریافت خسارت از این شرکت را تنظیم خواهیم کرد.»
او در مورد جزییات این شکایت جدید توضیح داد: «در دوران انحصاری که اسنپفود در بازار سفارش آنلاین غذا ایجاد کرده بود که مورد تایید مراجع قانونی هم قرار گرفت، این شرکت توانست بیش از ۲ سال سهم بازاری که پیش روی ما بود را با حرکتهای انحصاری در اختیار خود بگیرد. حالا با نهایی شدن رای پایان انحصار اسنپ فود ما محق هستیم که خسارتی که در این سالها به ما وارد شده است را از این شرکت دریافت کنیم.» او تاکید میکند که تیم حقوقی این شرکت در حال جمعآوری و بررسی میزان خسارتهای وارد شده به این شرکت در دوسال گذشته هستند؛ اما در نهایت میزان پرداخت خسارت نهایی از سمت اسنپفود به چیلیوری را دادگاه تعیین خواهد کرد.
مهر ماه و همزمان با اعلام رای شورای رقابت در پرونده شکایت چیلیوری از اسنپفود، این شورا در رای خود ضمن دستور به توقف رویه ضد رقابتی اسنپفود و اطلاعرسانی عمومی در جهت شفافیت بیشتر در این بازار، اسنپفود را محکوم به پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی کرد.
در حالی که چیلیوری با تنظیم یک شکایت جدید خود را برای دریافت خسارت از اسنپفود آماده میکند؛ اما مدیران اسنپفود اعلام میکنند که همچنان به دنبال تغییر این رای هستند.
سعید لطفی، مدیرعامل اسنپفود در اظهار نظری کوتاه به پیوست گفت: «مراحل قانونی هنوز به پایان نرسیده و دادگاههای دیگری وجود دارند که بتوانند در این زمینه نظر بدهند.» او با اعلام اینکه تیم حقوقی آنها در حال بررسی دقیقتر این موضوع هستند تاکید کرد که هنوز چیزی نهایی نشده است.
آنچه تا کنون نشان میدهد پیروزی چیلیوری بعد از ماهها تلاش برای پایان دادن به انحصار اسنپفود است که براساس اظهارت مدیرعامل این سرویس در رویداد فیروزه پلت نزدیک به ۹۵ درصد بازار خدمات سفارش غذای آنلاین را در اختیار دارد. چیلیوری که چندی پیش با ریحون دیگر فعال این حوزه ادغام شد، در نشست خبری اعلام این ادغام تاکید کرده بود که با این ادغام و پایان انحصار اسنپفود در تلاش برای بازگشت قدرتمند به بازار سفارش آنلاین غذا است. علیرضا صادقیان، مدیرعامل چیلیوری در نشست خبری ادغام با ریحون ضمن اعلام اینکه چیلیوری در آستانه یک پوستاندازی جدی است گفته بود که در سالهای آینده آنها تنها یک سرویس سفارش آنلاین غذا نخواهند بود و وارد حوزههایی مانند سوپر مارکت، فروش گل، شیرینی و غیره خواهند شد.
همچنین صادقیان از برنامههای جدی این سرویس برای جذب سرمایه نیز خبر داده بود. به گفته او آنها در چند ماه گذشته مذاکرات جدی را با «دیجیکالا» بزرگترین خردهفروشی آنلاین شروع کردهاند.