تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 8, 2020
17:35 شنبه، 19ام بهمنماه 1398
کد خبر: 108641

استارت‌آپ QPage به ایرانی‌ها رایگان سرویس می‌دهد

 
استارت‌آپ QPage به عنوان یکی از معدود استارت‌آپ‌هایی که در حوزه منابع انسانی فعالیت می‌کند خدمات خود را برای ایرانیان رایگان ارائه می‌دهد.
 
به گزارش پیوست،‌این استارت‌آپ که توسط چند ایرانی خارج از کشور راه‌اندازی و به‌تازگی شروع به فعالیت کرده، نسخه پولی خود را در اختیار مشتریان خارجی خود قرار می‌دهد؛ اما به دلیل مشکلات تحریمی این نسخه را به صورت رایگان تنها در اختیار ایرانیان داخل کشور قرار می‌گیرد.
 
این استارت‌آپ با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، سیستم اتوماسیون هوشمند برای بخش منابع انسانی در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهد.  براساس اظهارات مدیرعامل QPage، این سرویس در حال‌حاضر توانسته نزدیک به ۴ تا ۵ هزار کاربر جذب کند و روزانه بین ۳۰ تا ۴۰ شرکت نیز در این سرویس ثبت‌نام می‌کنند. همچنین مشتریان ایرانی QPage هم ۴ شرکت هستند.
 
«منابع انسانی» یکی از مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین بخش‌های هر شرکت و سازمان است. شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های مختلفی با استفاده از فناوری‌های روز، سعی در ساده‌سازی و یا خودکار کردن فرآیند‌های پیچیده مدیریت منابع انسانی داشته‌اند.
 
«پویا لطفی» هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل QPage در گفت‌وگو با پیوست درمورد این استارت‌آپ تازه تاسیس این‌طور توضیح می‌دهد: «استارت‌آپ QPage در دسته فناوری‌های منابع انسانی دسته‌بندی و نوعی  ATS (Applicant tracking system) سیستم ردیاب متقاضی محسوب می‌شود و جایی است که توسط AI و Machine Learning سعی در خودکار کردن یا ساده‌سازی پروسه‌های منابع انسانی دارد.»
 
او در مورد مدل کسب و کار QPage این‌طور می‌گوید: «مدل کسب‌وکاری ما به این صورت است که یک سرویس پایه رایگان به شرکت‌ها ارائه می‌کنیم و در ازای آن بر اساس فیچر‌ها و ویژگی‌های رتبه‌بندی شده هزینه اشتراک دریافت می‌کنیم.»
 
 
لطفی در مورد ساز و کار و ویژگی‌های QPage اعلام کرد: «سیستم ما به برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت برای شرکت‌های درحال رشد کمک می‌کند. به عنوان مثال وقتی بخواهید از بین هزار رزومه لیست کوتاهی از منتخبان و واجد شرایط‌ها تهیه کنید کار بسیار سخت و دشواری در پیش دارید اما در QPage به راحتی با یک دکمه می‌توانید از این هزار رزومه لیست درست کنید.» او ادامه داد: «QPage پروسه‌های مختلف از قبل از استخدام تا بعد از استخدام نیروی جدید را شامل می‌شود. بخش دیگر، انواع ارزیابی‌ها برای قسمت‌های مختلف یک سازمان است که به کمک همان هوش مصنوعی انواع آزمون‌ها و ارزیابی‌ها را درون خود دارد. امکان برون‌سپاری برای استخدام نیروی جدید نیز وجود دارد.»
 
هوش‌مصنوعی، قیمت پایین
تیم استات‌آپ QPage از می ۲۰۱۹ شروع به فعالیت کرده اما تجربه کاری رسمی این تیم به حدود یک ماه پیش باز می‌گردد. براساس اظهارات لطفی در این مدت کوتاه آنها موفق به جذب ۴ تا ۵ هزار کاربر شده است. این استارت‌آپ مدعی است که روزی ۳۰ تا ۴۰ شرکت در این نرم‌افزار تحت وب ثبت‌نام می‌کنند. به گفته مدیرعامل QPage در حال حاضر ۴ شرکت خیلی خوب ایرانی از سرویس این استارت‌آپ استفاده می‌کنند.
 
لطفی در پاسخ به این سوال که چرا باید شرکت‌ها سرویس QPage را به دیگر رقبا ترجیح ‌دهند می‌‌گوید: «دو رقیب بزرگ ما Lever و Workable هستند که مشکل هر دو شرکت این است که راه‌حل‌های ارائه شده آنها بسیار قدیمی است و همچنین AI، UI و UX خیلی در این دو نرم‌افزار حضور پررنگی ندارد. در نهایت از لحاظ مالی یکی بابت هر شغل ۹۹ دلار و دیگری ماهیانه ۳۵۰ دلار حق اشتراک می‌گیرد درحالی که سرویس پایه QPage برای تمام شرکت‌ها و مادام‌العمر رایگان است و بابت فیچرها و مدل پیشرفته QPage تنها ۶۵ دلار ماهانه پرداخت می‌شود.
 
رایگان برای ایرانی‌ها
با وجود آنکه سرویس پایه QPage برای همه استفاده‌کنندگان رایگان است و تنها برای استفاده از سرویس پیشرفته باید هزینه اشتراک پرداخت شود؛‌ این استارت‌آپ سرویس پیشرفته خود را نیز برای ایرانیان رایگان اعلام کرده است. مدیرعامل QPage در مورد چرایی رایگان بودن این سرویس برای ایرانی‌ها می‌گوید: «دلیل اینکه به ایران سرویس رایگان می‌دهیم این است که ایران درگیر تحریم‌هاست و نمی‌توانیم با ایران مراودات مالی داشته باشیم. از طرف دیگر همه تیم ما ایرانی است و نمی‌خواهیم بخاطر تحریم‌ها، این سرویس را از ایرانی‌ها دریغ کنیم برای همین تصمیم بر انتشار رایگان این محصول در ایران گرفتیم. این سرویس تا زمانی که تحریم‌ها وجود دارد برای شرکت‌های ایرانی رایگان سرویس‌دهی خواهد کرد.» او در مورد روند توسعه این استارت‌آپ توضیح داد: «این پروژه در کانادا و استونی شروع به کار کرده و علاقه داریم تا سرویس خود را کاملا جهانی کنیم. برای رسیدن به بازار جهانی باید از چند بازار لوکال شروع و کاربر و اعتبار کسب کرده تا توسعه پیدا کنیم. در حال حاضر تمرکز ما روی بازار کانادا، استونی و ایران است تا در این بازار‌ها کسب تجربه و کاربر داشته باشیم و در نهایت به بازار شمال آمریکا و اروپا برسیم.»
 
لطفی در مورد مسیر آینده QPage گفت: «قصد داریم ماژول‌های دیگری به محصول اضافه کنیم و وارد بخش‌های دیگری مانند ارزیابی عملکرد و توسعه سازمانی و بخش‌های دیگر شویم. ما بعد از اینکه کل بخش منابع انسانی را پوشش دهیم وارد فاز مدیریت پروژه و مدیریت تسک‌ها خواهیم شد. بعد از آن وارد بخش پرداختی و مالی می‌شویم.» به گفته مدیرعامل این استارت‌آپ، برنامه QPage برای ۵ تا ۱۰ سال آینده این است که تبدیل به سیستم‌عامل فیزیکی برای سازمان‌های متوسط و درحال رشد باشد.»
 
 
نهایت استفاده از هوش مصنوعی
شرکت JetSells Technologic Group، شرکت مادرQPage  است. این شرکت، سرمایه‌گذاری دیگری در زمینه بازار‌های مالی با نام ۴Edge دارد که لطفی در موردش چنین می‌گوید:‌ «محصول دیگری که پس از۳ سال کار تحقیقاتی به وجود آمده ۴Edge نام دارد که به‌طور خالص توسط هوش‌مصنوعی اداره می‌شود. کار اصلی آن «پیش‌بینی به عنوان سرویس» است. به‌وسیله هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ بازارهای مالی بزرگ مثل کانادا، آمریکا و چین را پیش‌بینی می‌کند. یعنی عملکرد آینده شرکت‌های بزرگ داخل این بازار‌ها را حدس می‌زند و پیشنهاد سرمایه‌گذاری می‌دهد.» به ادعای لطفی محصول ۴Edge درحال حاضر رقیبی ندارد. مدیرعامل QPage در مورد محل استقرار این دو استارت‌آپ توضیح داد: «دفتر مرکزی ما در ونکوور کانادا ثبت شده و در استونی هم این دو شرکت در حال ثبت هستند.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.