رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: طی ۷۴ ساعت گذشته از زمان راه اندازی سامانه نت سنج پلاس نزدیک به ۱۴۶ هزار نفر از مردم از این سامانه استقبال و به بازدید کیفیت و پوشش اپراتورها پرداختند.
حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در نشست خبری "راه اندازی سامانه نت سنج پلاس و قابلیتهای آن" که صبح امروز برگزار شد ، گفت: در ابتدای وزارت آذری جهرمی چند درخواست داشتند که یکی نظارت و دیگری کیفیت خدمات اینترنتی بود که در دستور کار قرار گرفت و بلافاصله پروژهای براساس شاخص کیفیت مشتری و استانداردهای جهانی تعریف کردیم.
وی افزود: کار جدیدی انجام دادیم خودمان به جای مشتری در حدود ۶ هزار سنجه در سطح کشور به رصد کیفیت پرداختیم که براساس آن و اطلاعات به دست آمده در قالب یک سامانه در اختیار مردم قرار دادیم.
فلاح جوشقانی تصریح کرد: پوشش اپراتورها با مراجعه به سامانه قابل ملاحضه است در واقع به تازگی ۳۸ هزار روستا را هم تحت پوشش قرار دادیم که این کار تاثیر بسزایی در ارائه خدمات داشته است نزدیک به ۳۰ هزار نفر از سایت بازدید کردند به این معنی که ۴۶ درصد از مردم راضی بودند و ۳۵ درصد دیگر نمره خوب دادند و ۱۹ درصد دیگر نمرات متوسط و بد دادهاند.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه داد: بر اساس دسته بندی انجام شده کیفیت بازی وب گردی و دانلود حجیم را مشخص کردیم و در واقع مردم میتوانند در صورت عدم نظارت به شکایت بپردازند و از میزان پاسخگویی و کیفیت خدمات اپراتورها آشنا شوند.
وی اظهار کرد: در حال حاضر در حال رصد سامانه هستیم که در صورت نیاز پهنای باند را در این سامانه افزایش دهیم. در واقع در ۳ روز ابتدایی راه اندازی سامانه نزدیک به ۳۵ هزار نفر از مردم از نت سنج پلاس به ارزیابی و نظر خواهی پرداخته اند.