اپراتورها

باندپهن

باندپهن ثابت

تلفن همراه

February 26, 2020
12:06 چهارشنبه، 7ام اسفندماه 1398
کد خبر: 109232

دورکار شوید: نحوه انتقال تماس ورودی (دایورت) از تلفن ثابت

این روزها بخاطر شیوع ویروس کرونا در ایران، دورکاری در اولویت بسیاری از کسب و کارهای بزرگ و کوچک قرار گرفته است.

یکی از نیازمندی های دورکاری، انتقال تماس های تلفن ثابت محل کار به تلفن همراه یا منزل می باشد. در این نوشتار میخواهیم با هم راهنمای سریع انتقال مکالمه (دایورت) تماس های تلفن ثابت به تلفن همراه یا هر شماره دیگری را با هم مرور کنیم.

tci logo.jpg

سرویس انتقال تماس (کال دایورت) تلفن ثابت، تقریبا برای تمامی مشترکین تلقن ثابت شرکت مخابرات ایران به طور رایگان فعال است و برای فعال سازی آن نیازی به مراجعه حضوری به مرکز مخابراتی یا اقدام دیگری نیست.

اگر دستگاه شما به صورت مستقیم و بدون مرکز سوییچ داخلی، سانترال و یا PBX به زوج سیم ورودی از مرکز تلفن محلی شرکت مخابرات ایران وصل است و از سیستم تلفن داخلی استفاده نمیکنید، برای فعال سازی انتقال تماس تلفن ثابت، گوشی تلفن ثابت خود را بردارید، پس از شنیدن بوق آزاد مخابرات، ابتدا دکمه ستاره، سپس عدد 21 و سپس دکمه ستاره و سپس شماره تلفن ثابت و همراهی که میخواهید تماس های ورودیتان به آن منتقل شود را شماره گیری کنید و در انتها دکمه مربع را شماره گیری کنید. 

با این کار تمام تماس های ورودی تلفن ثابت فوق، به شماره مورد نظر شما منتقل میشود.

برای غیرفعال سازی سرویس انتقال تماس، مجدد گوشی تلفن ثابت خود را بردارید. پس از شنیدن بوق آزاد مخابرات، دکمه مربع، سپس عدد 21 و سپس دکمه مربع را شماره گیری کنید.

اگر با انجام فرایند بالا خط دایورت نشد به این معنی هست که این قابلیت روی خط تلفن شما فعال نمی باشد. میتوانید با مرکز تلفن محلی خود تماس بگیرید و درخواست فعال سازی را مطرح نمایید، در صورتی که این امکان برای مخابرات منطقه شما مقدور باشد فعال می نمایند.
امکان دارد کد های دایورت در مراکز مختلف و شهرستان های مختلف متفاوت باشد و بهترین کسی که میتواند شما را راهنمایی کند امور مشترکین مخابرات محل شماست.

شرکت مخابرات استان تهران این خدمات را به صورت آنلاین هم عرضه میکند. برای اطلاعات بیشتر به https://tci.ir/index.html#!/service/pstnservices مراجعه کنید.

برای مشاهده لیست و شماره تلفن مراکز تلفن محلی شهر تهران اینجا را کلیک کنید.

 

دایورت داخلی تلفن سانترال روی موبایل یا تلفن ثابت
 
در صورتی که می خواهید داخلی تلفن سانترال (سانترال سری 824) خود را روی موبایل یا تلفن ثابت دایورت کنید با دنبال کردن آموزش ذیل می توانید اقدامات لازم را انجام دهید.
 
1. گوشی تلفن را بردارید
2. کد 713 را وارد کنید
3. عدد دسترسی به خط شهری (شماره 9) را وارد نماییید
4. شماره ای که می خواهید داخلی دایورت روی آن شود را وارد کنید و نهایتا کلید # را بزنید.
 
برای لغو فوروارد گوشی را بردارید و #710 را شماره گیری نمایید.
 
 
اگر با انجام این مراحل نتوانستید داخلی خود را دایورت کنید این بدان معنا هست که داخلی شما مجوز دایورت یا فوروارد به خط شهری و موبایل را ندارد.
 
برای دادن دسترسی به تلفن سانترال برای دایورت به موبایل و خط شهری تنظیمات زیر را انجام دهید.
 
1. با تلفن اپراتوری (تلفن 7730) و داخلی که قابلیت مدیریت دارد به دستگاه وصل شوید. با انجام خط زیر وارد محیط برنامه ریزی سانترال شوید.
 
2. ابتدا * را وارد کنید–> حالا مربع را وارد کنید–>حالا رمز ورود به سانترال را وارد کنید (به صورت پیش فرض 1234 می باشد)
 
3. حالا با شماره گیری کد 607 برای جک مربوط به داخلی خود گزینه ENABLE را انتخاب و ذخیره نمایید.
 
حالا داخلی شما قابلیت فوروارد تماس های ورودی به سمت خطوط شهری و موبایل را دارد. 
 
اگر از فعال بودن سرویس انتقال تماس در مرکز مخابرات محلی خود اطمینان دارید ولی این تنظیمات از طریق مرکز تلفن داخلی محل کار شما اعمال نمیشود، با کارشناس یا پیمانکار نگهداری مرکز تلفن داخلی محل کار خود تماس بگیرید.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.