اپلیکیشن

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

March 14, 2020
15:13 شنبه، 24ام اسفندماه 1398
کد خبر: 109772

آپارات، نماوا، کافه‌بازار و روبیکا پیشتاز رسانه‌های دیگر در مبارزه با کرونا

 
سازمان صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی عملکرد ۴ رسانه تولید‌‌کننده صوت و تصویر فراگیر را در دوره شیوع ویروس کرونا بررسی کرده که  طبق این گزارش ۴ رسانه کافه بازار، آپارات، نماوا و روبیکا هر کدام به فراخور توانشان سعی کرده‌اند علاوه بر اینکه خبرهای نادرست را از پلتفرم‌های خود حذف کنند، اقدام به انتشار صحیح اخبار و ارتباط با مراکز اصلی اطلاع رسانی کنند.
 
به گزارش روابط عمومی ساترا، آپارات به عنوان پلتفرم اشتراک ویدئو، به منظور کاهش اخبار جعلی در خصوص کرونا از دو روش حذف محتوای جعلی و ترویج محتوای صحیح و سالم استفاده کرده است. فعالیت‌های این پلتفرم در این زمینه موجب تسهیل فضا برای انتشار اخبار صحیح شده است. در این پلتفرم تعداد قابل توجهی از محتوای جعلی با پایش ماشینی و گزارش های مردمی حذف و از سوی دیگر آپارات با قرار دادن کانال ستاد اطلاع رسانی کرونا در بخش  اخبار داغ خود، سعی کرده تا  منبع مطمئنی برای کاربران شود. براساس گزارش ساترا آپارات تا کنون بیش از ۱۰۰ کانال مدرسه و موسسه آموزشی را میزبانی کرده و در مجموع حدود ۸ میلیون دقیقه نمایش موفق محتوای آموزنده با هشتگ کرونا را روی پلتفرم خود جای داده و به نمایش گذاشته است.
 
 
طبق این گزارش رسانه روبیکا نیز در زمان تعطیلی مدارس و موسسات آموزشی با ۶۰ میلیون دقیقه نمایش موفق محتوای آموزشی در این زمینه رکورد دار به شمار می‌آید. این رسانه با میزبانی از محتوای ۱۰۹ هزار معلم، ۵۵ هزار مدیر و ۹۵۰ هزار دانش آموز نقش مهمی در آموزش‌های از راه دور در زمان بحران کرونا بر عهده دارد.
 
از سوی دیگر در این گزارش اعلام شده که رسانه پخش ویدئویی نماوا با شروع تعطیلی‌ها، سه روز خدمات خود را برای همه مشترکلن رایگان کرد. به علاوه تمامی محتواهای کودکان و انیمیشن‌ها در این رسانه تا زمان ادامه بحران بیماری کرونا رایگان شد. این تسهیلات منجر به افزایش ۲۰ درصدی بازدیدهای روزانه در این رسانه شده که نشان‌دهنده استقبال مردم از این اقدامات است.
 
در این گزارش به اقدامات کافه بازار نیز اشاره شده که براین اساس این پلتفرم انتشار اپلیکیشن‌های اندرویدی با اعطای تسهیلات به کاربران بیش از ۳.۵ میلیون دقیقه محتوا مرتبط با کرونا را برای آنها به نمایش گذاشته است. از سوی دیگر با ترجمه و دوبله محتواهای آموزشی سازمان بهداشت جهانی و ویدئوهای نهادهای متولی در این زمینه در بحث پیشگیری از شیوع کرونا سعی کرده است تا نقش خود را برای کاهش خطرات کرونا به خوبی ایفا کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.