امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

March 15, 2020
16:40 یکشنبه، 25ام اسفندماه 1398
کد خبر: 109811

فروشندگان وب سایت «ای بی» مشتریان را فریب می دهند

 
 
یک سازمان حمایت از مشتریان ادعا می کند شکافی در سیستم ثبت نقد وب سایت «ای بی» به فروشندگان کالاهای بی کیفیت اجازه می دهد نقدهای مثبت را به کالاهایشان بچسبانند و مشتریان را فریب دهند.
 
 به نقل از دیلی میل، افراد سودجو با سواستفاده از شکافی در سیستم ثبت نقد درباره یک کالا در وب سایت « ای بی» مشتریان را فریب داده اند.
 
گروه حمایت از مصرف کننده ادعا می کند فروشندگان  کالاها در این وب سایت می توانند با استفاده از سیستم ثبت نقد درباره کالاها ، یک نقد خوب را به محصولی با کیفیت پایین بچسبانند.
 
هنگامیکه کالاها برای فروش در وب سایت ای بی عرضه می شوند، ID کالا اطلاعات مرتبط با آن را از مخزن اصلی اطلاعات دریافت می کند تا فرایند فهرست بندی و همچنین نقد و اظهار نظر درباره آن تسهیل شود.
 
در نتیجه نقدهای مربوط به تمام فهرست بندی های کالاهای مشابه بدون در نظر گرفتن فروشنده یا شرایط محصول، به اشتراک گذاشته می شود.
 
این بدان معنا است که فروشنده یک کالای نامرغوب می تواند نقدهای مثبت از کالاهای محبوب شرکت هایی مانند اپل و سامسونگ را به محصولات تقلبی خود بچسباند. به این ترتیب مشتریان گمراه می شوند.
 
این سازمان اکنون از مقامات دولتی خواسته تا وب سایت هایی مانند ای بی را مجبور کنند برای جلوگیری از این روند اقداماتی انجام دهند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.