ادرو، پلتفرم فعال در حوزه تبلیغات دیجیتال در تیم خرده فروشی آنلاین دیجیکالا ادغام شد. این ادغام در حالی اتفاق میافتد که تابستان سال ۱۳۹۷ دو سرویس تبلیغات آنلاین اینتورک، و عدد برای کاهش هزینهها و یکپارچه سازی خدمات در سرویس ادرو ادغام شده بودند.
علی جعفری همبنیانگذار ادرو اعلام میکند که بعد از گذشت دو سال از شروع پله به پله مذاکرات با دیجیکالا برای این ادغام، در نهایت آنها در آخرین روزهای اسفند سال ۱۳۹۸ توانستهاند به مرحله نهایی این ادغام برسند. به گفته او با این ادغام ادرو و محصولاتش به یک سرویس داخلی تبلیغات در دیجیکالا تبدیل شدهاند.
علی جعفری در مورد جزییات این اداغام به پیوست گفت: «این یک ادغام کامل در دل دیجیکالا است که براساس آن تمام محصولات ادرو در حوزه تبلیغات در اختیار تیم داخلی دیجیکالا قرار میگیرد. این سرویسها هم شامل پلتفرمهای تبلیغاتی، همکاری در فروش و چند پلتفرم مخصوص تبلیغاتی است که برای دیجیکالا و در راستای ارتباط این شرکت با برندها و فروشندگانش توسعه داده شدهاند.» آنطور که جعفری میگوید حالا با این ادغام او و مسعود خسروی به عنوان همبنیانگذاران ادرو از این تیم جدا میشوند.
علی جعفری همبنیانگذار ادرو میگوید که با ادغام ادرو و دیجیکالا محصولات این سرویس تبلیغاتی به یک سرویس داخلی تبلیغات در دیجیکالا تبدیل شدهاند.
اما جعفری در پاسخ به این سوال که با این ادغام تکلیف تیم ادرو که از تیمهای سرویسهای آینتورک و عدد نیز تشکیل شده بودند چه خواهد شد توضیح داد: «بخشی از نیروها که نزدیک به ۲۷ نفر بودهاند در دو هفته گذشته تعدیل شدهاند. در این زمینه البته بحثهای مربوط به شیوع کرونا و کاهش درآمد شرکت نیز بیتاثیر نبوده است. از طرفی دیگر هم نزدیک به ۱۰ نفر از نیروهای شرکت که بیشتر در بخش مدیریتی و از تیم فنی ادرو بودهاند به تیم داخلی شرکت دیجیکالا میپیوندند.»
جعفری در پاسخ به سوال دیگر که آیا کرونا باعث شده تا آنها تصمیم نهایی برای ادغام با دیجیکالا را بگیرند نیز اعلام کرد که شیوع این ویروس عامل اصلی و دلیل آخر برای ادغام با دیجیکالا نبوده است. او در این مورد گفت: «نزدیک به دوسال پیش ما برنامه ادغام با دیجیکالا را پیگیری میکردیم و در این زمینه خبرهای مختلفی هم منتشر شده بود و براساس برنامهریزی هم قرار بود ادغام نهایی در پایان سال ۱۳۹۸ رخ دهد. یعنی زمانی که ما پلتفرم تبلیغاتی خود همراه به تکنولوژیهای لازم این کار را در اختیار تیم داخلی دیجیکالا بگذاریم.» جعفری در مورد اینکه چرا آنها برای ادغام دیجیکالا را انتخاب کردهاند توضیح داد: «این انتخاب به خاطر مسیر روبهرشدی بود که دیجیکالا طی کرده بود و ما هم در حدود ۵ سال به عنوان مشتری با این شرکت کار میکردیم. از طرفی هر دوی ما در پرتفلیوی شرکت سرمایهگذاری سرآوا بودیم و به همین خاطر هم ارتباطات نزدیکی با هم داشتیم و در نهایت هم با توجه به اینکه دیجیکالا برای سرویس داخلی خود در زمینه تبلیغات نیاز به پلتفرم قوی و توسعهداده شدهای بود تصمیم بر این شد که با این شرکت ادغام شویم.» براساس اعلام جعفری هماکنون تمامی سرویسهای تبلیغاتی ادرو در کنار بخشی از تیم این سرویس در دیجیکالا به فعالیت خود ادامه خواهند داد.
اما جعفری در مورد جدایی خود از تیم ادرو ادغام شده با دیجیکالا گفت: «با توجه به فضای کاری در حوزه استارتآپی و همچنین به خاطر دید شخصی که داشتیم واینکه بیشتر علاقهمند به کار در یک استارتآپ بودیم،نمیتوانستیم به عنوان یک هم بنیانگذار در یک شرکت مستقل دیگر مانند دیجیکالا کار کنیم. دیجیکالا یک سازمان بزرگ و ساختار یافتهای است که مدیران خوب و قدرتمند خودش را دارد که میتوانند بهتر از ما مسیر تبلیغاتی در این شرکت را پیش ببرند به همین دلیل من و مسعود هم تصمیم به جدایی از تیم را گرفتیم.» براساس اظهارت جعفری او به همراه همکار دیگر خود یعنی مسعود خسروی قرار است در حوزه دیگری تجربه جدیدی را آغاز کنند.