اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

March 31, 2020
12:58 سه شنبه، 12ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110253

اپراتورهای بریتانیایی، محدودیت حداکثر مصرف داده را از سرویس‌های اینترنت خانگی حذف کردند

 
تعدادی از اپراتورهای اینترنت در بریتانیا، برای کمک به کاربران در شرایط بحران ویروس کرونا، محدودیت حداکثر مصرف داده را از سرویس‌ها حذف کردند.
 
اپراتورهای بزرگ مخابراتی بریتانیا توافق کردند تا تمامی محدودیت‌های حداکثر مصرف داده را از اینترنت‌های کابلی خانگی حذف کنند. سرویس اینترنت ثابت خانگی، در شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا و قرنطینه‌‌ی خانگی، به نیازهای حیاتی مردم تبدیل شده‌اند. کاربران امروز بسیاری از نیازهای حیاتی خود را ازطریق اینترنت خانگی برطرف می‌کنند و برداشتن محدودیت‌ها، کمک شایانی به آن‌ها خواهد کرد. تصمیم اخیر اپراتورهای بریتانیایی، در همکاری با دولت اتخاذ و اجرا شد.
 
اپراتورهای بریتانایی شامل BT, Virgin Media, Sky و TalkTalk علاوه بر تصمیم فوق، متعهد به پشتیبانی و حفاظت از کاربران آسیب‌پذیر در دوران همه‌گیری شدند. تصمیم آن‌ها پس از مذاکره با دولت بریتانیا و سازمان‌تنظیم‌گری Ofcom اتخاذ شد. از رویکردهای دیگر اپراتورها می‌توان به پشتیبانی از کاربرانی اشاره کرد که درنتیجه‌ی شیوع همه‌گیری، توان پرداخت بدهی‌های خود را ندارند. به‌علاوه، کیفیت بسته‌های موبایلی و اینترنت ثابت هم بهبود پیدا خواهد کرد تا اتصال کاربران همیشه برقرار بماند و تعمیرات مشتریان آسیب‌پذیر هم در اولویت قرار می‌گیرد.
 
وزیر فرهنگ، رسانه ورزش و دیجیتال بریتانیا، الیور داودن، در بیانیه‌ای دولتی پیرامون تصمیم اخیر اپراتورها گفت:
 
در خانه ماندن مردم برای پشتیبانی از اقدام‌های سرویس سلامت NHS الزامی است که منجر به حفظ جان آن‌ها می‌شود. این پکیج‌ها به مردم کمک می‌کند که در زمان در خانه ماندن، ارتباط اینترنتی خود را با کیفیت خوبی حفظ کنند.
 
بسیاری از شرکت‌های فناوری تاکنون سازوکارهایی پیاده کرده‌اند تا در دوران بحران کووید ۱۹ از مشتریان خود حفاظت کنند. از میان راهکارها می‌توان به آسان‌سازی هرچه بیشتر دسترسی کاربران به اطلاعات مورد نیاز اشاره کرد. از شرکت‌ها دیگر می‌توان Openreach, O2, Vodafone, Three, Hyperoptics, Gigaclear و KCOM اشاره کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.