اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 4, 2020
16:50 شنبه، 16ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110386

مصرف اینترنت در زمان پخش سریال پایتخت کاهش یافت

 
نمودارهای مصرف پهنای باند در طول شبانه روز نشان می‌دهد که استفاده مردم از اینترنت در زمان پخش سریال پایتخت در ایام نوروز به میزان قابل توجهی کاهش یافته و در مقابل در زمان پخش آگهی‌های بازرگانی مراجعه به اینترنت سیر صعودی می‌گیرد و با شروع مجدد سریال دوباره مصرف اینترنت کاهش می‌یابد.
 
طبق آمار منتشر شده از سوی تپسل، به عنوان شرکت فعال در حوزه تبلیغات هوشمند آنلاین، نمودارهای نمایش کامل ویدیوهای تبلیغاتی در اپلیکیشن‌های نمایش‌دهنده تبلیغ و همچنین تعداد کلیک روی تبلیغات همسان در وب‌سایت‌ها در پلتفرم تپسل نشان می‌دهد که با شروع سریال پایخت ۶، میزان نمایش تبلیغات ویدیویی درون اپلیکیشن‌ها و کلیک روی تبلیغات وب‌سایت‌ها به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.
 
از سوی دیگر با شروع تیزرهای تبلیغاتی بین سریال پایتخت ۶، میزان آن‌ها به جایگاه قبلی خود می‌رسد. این آمار نشان‌دهنده آن است که اغلب کاربران به تبلیغات تلویزیونی توجهی ندارند و در زمان‌های پخش آگهی‌های بازرگانی مجددا به استفاده از اینترنت روی می‌آورند.
 
 
 
در همین زمینه نیز ابتدای فروردین ماه وزیر ارتباطات در توییتی، از وضعیت استفاده مردم از اینترنت در زمان پخش سریال پایتخت۶ نوشت و اینکه هنگام پخش این سریال میزان استفاده از اینترنت به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. او  نمودارهایی از شهر‌های مختلف منتشر کرد و نوشت: «در هنگام پخش سریال، ترافیک شبکه کاهش می‌یابد. عکس العمل مردم به تبلیغات هم جالب است، بسیاری نمی‌بینند.»
 
 
 
طبق نمودارهای منتشر شده میزان ترافیک شبکه در زمان پخش سریال پایتخت با افت شدیدی مواجه می‌شود؛ چرا که بخش زیادی از کاربران که تا ساعات قبل در حال استفاده از اینترنت بودند، با شروع سریال پایتخت، گوشی، تبلت یا لپ‌تاپ خود را کنار می‌گذارند سریال می‌بینند. همین موضوع باعث کاهش استفاده از اینترنت در این زمان خاص می‌شود.
 
اما نکته قابل تامل در این نمودراهای رشد چشمگیر ترافیک شبکه در زمان پخش تبلیغات تلویزیونی وسط سریال است؛ یعنی بسیاری از مخاطبان توجهی به تبلیغات تلویزیونی ندارند و به محض شروع آن، به فضای آنلاین و تلفن‌های همراه خود باز می‌گردند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.