اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 5, 2020
11:44 یکشنبه، 17ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110409

مایکروسافت دسترسی به خدمات ابری را اولویت بندی می‌کند

 به گزارش وب‌سایت theverge؛ مایکروسافت در نظر دارد در صورت وجود محدودیت در ظرفیت‌های کنونی، برای دسترسی به خدمات رایانش ابری Azure خود در مراکز خدمات درمانی، سرویس‌های اورژانسی و زیرساخت‌های حیاتی اولویت بندی کند. این شرکت نرم افزاری هفته گذشته برای برخی کاربران ابزار ارتباطی Teams خود برخی مشکلات را تجربه کرد و این اتفاق پس از آن صورت گرفت که بیش از 40 درصد کاربران سازمانی عضو اپلیکیشن مذکور به دنبال شیوع گسترده ویروس کرونا سعی کردند وظایف کاری خود را از راه دور مدیریت کنند. مایکروسافت هم اکنون در تلاش است ضمن مدیریت درخواست‌های جدید برای عضویت در اپلیکیشن Teams، جلوی بروز هرگونه مشکل برای کاربران قبلی را بگیرد.
مایکروسافت به منظور حصول اطمینان از بهینه سازی خدمات و عملکرد سرویس مذکور مطابق انتظارات قبلی، به صورت فعالانه و 24 ساعته در هفت روز هفته عملکرد و روند فعالیت این اپلیکیشن را زیر نظر می‌گیرد. اگر این اتفاق به درستی پیش نرود، سیاست‌های اولویت بندی مایکروسافت در این زمینه اعمال می‌شود.
 
 
 
 
مایکروسافت با انتشار مطلبی روی وبلاگ Azure توضیح داد: «در حالی که تقاضا افزایش میابد، اگر در این مدت با هر گونه محدودیت ظرفیت در هر منطقه‌ای از جهان روبرو شویم، معیارهای روشنی را برای اولویت بندی ظرفیت جدید ایجاد خواهیم کرد. اولویت اصلی به خدمات اورژانسی، خدمات مدیریت درمان و فوریت‌های پزشکی است و همچنین زیرساخت‌های حیاتی دولت و سازمان‌های مربوطه و کارمندان وابسته‌ای که از Teams برای پیشبرد این مشاغل استفاده می‌کنند در اولیت است».
مایکروسافت همچنین توضیح داد همکاری‌هایی را با دولت‌های سراسر جهان آغاز کرده است تا مطمئن شود مراکز داده و کارمندان می‌توانند به راحتی به خدمات رایانش ابری دسترسی داشته باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.