اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 8, 2020
16:16 چهارشنبه، 20ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110562

پژوهشگاه باید پشتیبان محکمی برای بخش تولید حوزه ICT باشد​

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: بایستی با کار و تلاش بیشتر از طریق نوآوری، انتقال فناوری و بومی سازی آن، پشتیبان محکمی برای بخش تولید حوزه ICT باشیم.
 وحید یزدانیان در جلسه هیات رئیسه پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات که صبح امروز (چهارشنبه 20 فروردین) به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال گذشته گفت: خوشبختانه مهمترین دستاورد پژوهشگاه در سال 98 تغییر نگاه مجموعه وزارت به این پژوهشگاه بوده است، به طوری که در حال حاضر پژوهشگاه را پیشرو فناوری در بخش های مختلف ICT می دانند و رجوع به پژوهشگاه در پروژه های مختلف به یکی از الزامات تبدیل شده است.
 
وی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال جدید به عنوان سال جهش تولید تاکید کرد: تولید پژوهشگاه، تولید خدمت است و بایستی با کار و تلاش بیشتر از طریق نوآوری، انتقال فناوری و بومی سازی آن، پشتیبان محکمی برای بخش تولید حوزه ICT باشیم.
 
یزدانیان در ادامه جلسه ضمن تبیین رویکرد و راهبردهای پژوهشگاه در سال 99، به بیان انتظارات خود از معاونت ها و ادارات کل پژوهشگاه پرداخت و افزود: در سالی که پیش رو داریم با توجه به مشکلات و محدودیت هایی که با وجود بیماری کرونا ایجاد شده است، باید دقت نظر بیشتری در مورد مسائل مالی و هزینه های پژوهشگاه ضمن حفظ و ارتقای معیشت همکاران در نظر داشته باشیم.
 
رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: برای پژوهشگاه سال خوبی پیش رو خواهد بود. نیازمند این هستیم که با برنامه ریزی دقیق و معطوف به هدف، منابع خود را مدیریت کنیم.
 
وی تصریح کرد: امسال بایستی شورای پژوهشی بسیار فعال تر شود و در خصوص پروژه ها، تصمیم گیری منطقی و سریع صورت پذیرد. روسای پژوهشکده ها نیز گزارش عملکرد و تعاملات خود را به صورت مستمر از طریق معاونت پژوهشی اعلام کنند.
 
رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: با توجه به لزوم گسترش و توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در شرایط فعلی کشور، گزارش های علمی بایستی به صورت مستمر منتشر و در اختیار وزارت و مراجع ذیربط قرار گیرد.
 
یزدانیان ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده در راستای ایجاد نظم و انضباط اداری در پژوهشگاه ادامه داد: ارتقای آرایه های محیطی و منابع انسانی و ایجاد نظم در محیط پژوهشگاه با تلاش و دقت بیشتری تداوم یابد.
 
وی ارتقا رتبه ارزیابی عملکرد پژوهشگاه در سال جاری را الزام همه مدیران دانست و تاکید کرد هرسال بایستی عملکرد پژوهشگاه ارتقا یابد و نمود آن در ارزیابی ها مشخص باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.