اینترنت و شبکه

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

April 10, 2020
12:28 جمعه، 22ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110608

چگونه در تماس‌های ویدیویی ظاهر بهتری داشته باشیم؟

 
 
 
در طی هفته‌‌ها‌ و ماه‌‌ها‌ی اخیر و به دلیل محدودیت‌‌ها‌یی که در پی شیوع کرونا در جهان اعمال شده، حجم استفاده از تماس‌‌ها‌ی تصویری و ویدیویی به طور محسوسی افزایش یافته است.
 
در این میان، اپلیکیشن‌‌ها‌ی متعددی قادر به ارائه خدمات تماس تصویری هستند که هرکدام توسط شرکتی خاص طراحی شده‌اند و نقاط ضعف و قوت خاص به خود را دارند. اما جدای از نوع اپلیکیشنی که از آن استفاده ‌می‌کنید، دانستن نکته‌‌ها‌یی در مورد نحوه قرارگرفتن بهتر در مقابل دوربین دستگاه‌‌ها‌ برای برقراری این تماس‌‌ها‌ی تصویری، ‌می‌تواند حس خوبی را به شما القا گند. در ادامه برآنیم تا به چند مورد از اقداماتی که ‌می‌تواند تصویری بهتر از شما را برای مخاطبتان نمایش دهد، اشاره کنیم.
 
تنظیم نور محیط
اول هر چیز، سعی کنید تا از نور محیط به بهترین شکل استفاده کنید. پرده‌‌ها‌ را کنار بزنید و بگذارید نور طبیعی به داخل اتاقتان ورود پیدا کند. هرگز پشت به نور ننشینید، بلکه طوری قرار بگیرید که نور یا در مقابلتان و یا در زاویه 45 درجه‌ای شما باشد.
 
البته فراموش نکنید که صفحه نمایش دستگاهتان نیز ‌می‌تواند یک منبع دیگری از نور باشد، بنابراین، در موقعیت‌‌ها‌یی که به نور طبیعی دسترسی ندارید، از تنظیم میزان نور صفحه نمایش خود غافل نشوید.
 
 
 
تنظیم ارتفاع دوربین دستگاه
تنها یک زاویه مطلوب برای دوربین در حین برقراری تماس‌‌ها‌ی تصویری وجود دارد و آن قرار گرفتن در راستای سر و چشمانتان است. اغلب میزهایی که از آن استفاده ‌می‌کنیم، از ارتقاع کمی‌ برخوردارند که در این حالت، دوربین در راستای چشم قرار نمی‌گیرد.
 
 
 
بنابراین، ‌می‌توانید با قراردادن چند کتاب و یا هر جسم دیگری که به آن دسترسی دارید، ارتفاع دستگاه و دوربین را بالاتر بیاورید.
 
تست ویدیو قبل از شروع تماس تصویری
همیشه قبل از شروع یک تماس تصویری، ابتدا یکبار خود را در تصویری که قرار است از شما نزد مخاطبتان به نمایش درآید، مشاهده کنید.
 
 
در این تست، ‌می‌توانید زاویه قرارگیری، نور، حالت مو و غیره را بررسی و در صورت نیاز اصلاح کنید. خوشبختانه برخی از اپلیکیشن‌‌ها‌ی تماس‌‌ها‌ی تصویری، چنین امکانی را برای کاربران خود فراهم ‌می‌کنند که ‌می‌توانید از آن‌‌ها‌ بهره بگیرید.
 
پیدا کردن محلی آرام و ساکت و انتخاب بهترین هدفون برای گفتگو
برقراری تماس‌‌ها‌ی تصویری در محیطی آرام و بدون سروصدا، یک مزیت بزرگ محسوب ‌می‌شود. از طرفی دیگر، کیفیت صدایی که از طریق هدفون مخابره ‌می‌شود، بسیار بهتر و بالاتر از صدایی است که از طریق میکروفون داخلی برخی دستگاه‌‌ها‌ منتقل ‌می‌شود.
 
 
بسیاری از اپلیکیشن‌‌ها‌ی ویدیوکنفرانس، ابزار تست کیفیت صدا را در دل خود دارند که ‌می‌توانید از آن‌‌ها‌ استفاده کنید. فراموش نکنید در مواقعی که در حال گوش دادن به صحبت‌‌ها‌ی همکاران ودوستان خود هستید، صدای میکروفون خود را کاملا ببندید.
 
پرهیز از حرکت و جابجا شدن‌‌ها‌ی غیرضروری
بسیاری از افراد ترجیح ‌می‌دهند تا به صورت حضوری با افراد ملاقات و گفتگو کنند. اما در این روزها که چاره‌ای جز نشستن در خانه نداریم، باید به ویدیوکنفرانس عادت کرد. سعی کنید در حین برقراری تماس، سر جای خود بنشینید و از جابجایی‌‌ها‌ی غیرضروری اجتناب کنید.
 
 
این احتمال را نیز در نظر بگیرید که ممکن است ویدیوکنفرانستان تا چند ساعت به طول بیانجامد، بنابراین، یک محل مناسب را برای خود انتخاب کنید که بتوانید راحت باشید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.