اپلیکیشن

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

April 13, 2020
11:23 دوشنبه، 25ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110723

آمازون به دنبال خرید اپلیکیشن‌های ارتباطی

 به گزارش وب‌سایت businessinsider به دنبال شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا در سراسر جهان مردم ترجیح می‌دهند فعالیت های کاری خود را از داخل خانه دنبال کنند و همین مسئله موجب شده است میزان محبوبیت اپلیکیشن‌های ارتباطی نظیر زوم، اسلَک و تیمز مایکروسافت افزایش یابد و تعداد کاربران آن‌ها بیش‌تر شود. تنها شرکتی که از این بازار هیچ بهره‌ای نبرده آمازون است.
آمازون برای برگزاری جلسات، کنفرانس‌های ویدیویی و ارتباطات آنلاین اپلیکیشن اختصاصی خود موسوم به Chime را در اختیار دارد. در حالی که هنوز سهم Chime از بازار جهانی ابزارهای ارتباطی مشخص نیست، ولی کارشناسان با اطمینان اعلام می‌کنند که محبوبیت آن نسبت به زوم و اسلک کمتر است و بسیار کمتر استفاده می‌شود. این همان مسئله‌ای که کارشناسان با استناد به آن اعلام می‌کنند که آمازون قصد دارد با یک خرید جدید وارد این فضا شود.
 
 
 
 
«دانیل نیومَن» از کارشناسان مرکز «فیوچریسم ریسرچ» در این خصوص گفت: «من هرگز به خاطر نمی‌آورم که جلسه کاری مبتنی بر Chime با میزبانی آمازون برگزار شده باشد. آیا این مسئله باعث نمی‌شود تا مرکز توسعه خدمات رایانش ابری AWS آمازون به خرید اپلیکیشنی نظیر زوم علاقه‌مند شود؟ ادغام این ابزارها با یکدیگر می‌تواند باعث عرضه یک نرم افزار قدرتمند شود».
نیومن توضیح داد بخشی از دلیلی که باعث موفقیت AWS در بازار جهانی خدمات رایانش ابری شد این است که کمپانی مذکور بر توسعه هسته مرکزی زیرساخت‌های رایانش ابری تمرکز کرد و توجه ویژه‌ای به ساخت نرم افزارهای ابری نداشت.
او گفت: «شرکت AWS حاکمیت بازار جهانی زیرساخت‌های ابری را در اختیار دارد. این یک بزرگراه بی‌پایان در عرصه زیرساخت‌های ابری است، با این وجود زمانی که صحبت از نرم افزارها و پلتفرم‌های ابری به میان می‌آید آمازون حرفی برای گفتن ندارد. سایر شرکت‌ها در این زمینه فعالیت‌های قانع کننده‌تری انجام داده‌اند.»
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.