بانکداری و پرداخت الکترونیک

April 15, 2020
14:58 چهارشنبه، 27ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110816

حلما گستر: فرکانس ۲ هزار و ۳۰۰ راه‌حل سریع مشکل اینترنت مردم است

 
 
نشست مشترک سهامداران FCP شرکت حلما گستر تلاش و نمایندگان ۶۰ شرکت خصوصی دارنده پروانه servco با هدف بررسی راه‌حل‌های برون رفت از چالش‌های اینترنتی کشور از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.
 
اردشیر منتصری نایب رئیس هیئت‌مدیره شرکت حلما گستر خاورمیانه در تشریح موضوعات بررسی شده و نتایج این نشست گفت: فراگیری ویروس کرونا شرایط خاصی را در کشورهای مختلف از جمله ایران ایجاد کرده و باعث خلق نیازهای جدید و گسترده مبتنی بر شبکه‌ اینترنت شده و مردم به حق، انتظار دارند خدمات اینترنتی با کیفیت و با هزینه مناسب را دریافت کنند.
 
نایب رئیس هیئت مدیره شرکت حلما گستر خاورمیانه ادامه داد: دورکاری، خرید اینترنتی مایحتاج روزانه، آموزش مجازی، خدمات مالی بانکی ، بازی و سرگرمی از مهم‌ترین دلایل تشدید مصرف و افزایش تقاضا برای مصرف اینترنت است.
 
منتصری به تکمیل شدن ظرفیت فرکانسی اپراتورهای موبایل برای پاسخ‌گویی به نیازهای جدید اشاره کرد و گفت: در این جلسه بر لزوم فراهم شدن شرایط و زمینه‌های مناسب جهت نقش‌آفرینی تاریخی بخش خصوصی برای کمک به حل معضل دسترسی مناسب مردم به دیتای پر سرعت، تاکید شد.
 
وی ادامه داد: همچنین شرکت کنندگان در این جلسه متفق‌القول بودند که تقویت زیرساخت‌های اینترنتی از مهم‌ترین عوامل تحقق شعار سال، یعنی جهش تولید است.
 
وی در تشریح راه‌حل‌های مورد بررسی شده نیز توضیح داد: همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های متولی و مسئول، رفع فوری موانع و محدویت‌های ناشی از بوروکراسی پیچیده و تو در توی مقابل بخش خصوصی و ترجیح منافع ملی بر منافع بخشی، کوتاه‌ترین و پربازده‌ترین مسیر غلبه بر چالش‌ها و محدودیت‌های موجود است.
 
منتصری تاکید کرد: تحقق این مهم در گرو تعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اپراتورهای موبایل و بخش خصوصی است و به باور ما اراده لازم از سوی هر یک از این طرف‌ها برای حل مسئله وجود دارد.
 
وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای کسب پروانه فعالیت و بهره‌برداری از فرکانس ۲ هزار و ۳۰۰ مگاهرتز که شرکت حلما گستر تلاش برنده مزایده‌اش بوده است، افزود: با توجه به رویکردهای وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنان امیدواریم موانع بهره‌برداری از این فرکانس هر چه سریعتر توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برطرف شود .
 
نایب رئیس هیئت مدیره شرکت حلما گستر خاورمیانه، از اراده سهامداران این شرکت برای استفاده از پتانسیل شرکت‌های دارای مجوز خدمات ارتباطی ثابت (servco) خبر داد و گفت: نفس حضور مدیران ارشد و نمایندگان این شرکت‌ها در جلسات حلما گستر تلاش، زمینه‌سازی برای مشارکت فی‌مابین و استفاده از ظرفیت‌های بالای فنی و علمی این شرکت‌ها است.
 
وی در پایان افزود: در این نشست و با توجه به گستردگی کشور عزیزمان ایران و نقش مکمل فرکانس ۸۰۰ مگاهرتز و فرصت مناسب همکاری صدا و سیما در تعامل با بخش خصوصی پیشنهاد برگزاری جلسه‌ای با مدیران فنی صدا و سیما و بررسی راهکارهای اجرایی در استفاده بهینه از ظرفیت هردو طیف فرکانسی ۲ هزار و ۳۰۰ و ۸۰۰ و با احترام به حق مالکیت صدا و سیما و وظایف قانونی آن‌ها در ارایه خدمات مناسب مطرح شد.
 
گفتنی است 11 شرکت ندا گستر صبا، حلما گستر خاورمیانه(عصر تلکام)، داده‌پردازی فن‌آوا، لایزر، ارتباطات ثابت پارسیان، ارتباطات فرزانگان پارس، افرانت، گسترش ارتباطات مبنا، انتقال داده‌های آسیاتک، پارسان لین ارتباطات و توسعه فناوری ارتباطات پاسارگاد آریان به عنوان اعضای کنسرسیوم حلما گستر تلاش فعالیت می‌کنند و سهم عمده ای از خدمات اینترنت پر سرعت ثابت کشور توسط این شرکت‌ها ارایه میگردد .
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.