اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 16, 2020
11:54 پنجشنبه، 28ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110833

شرکت تاکسی آنلاین آمریکایی برنامه خیرخواهانه خود را آغاز کرد

شرکت تاکسی‌های آنلاین لیفت (Lyft) برنامه آزمایشی خود را برای ارسال کالاهای اساسی توسط رانندگانش به بانک‌های مواد غذایی، خانواده‌های کم درآمد، پرسنل مراقبت‌های بهداشتی و مراکز مهم نگهداری از بیماران مبتلا به ویروس کرونا آغاز کرده است.
 
به نقل از دیلی میل، این برنامه به گونه‌ای است که رانندگان می‌توانند مقدار بسیار زیادی کالا را سریعا در اختیار بانک غذا و خانواده‌های کم درآمد و پرسنل بیمارستان قرار دهند. "لیفت" یک شرکت حمل و نقل است که روزانه بیش از یک میلیون مسافر را جابجا می‌کند.
 
هدف این برنامه آزمایشی که "لیفت" آن را "تحویل ضروری" (Essential Deliveries) نامیده است، ارسال کالاهای اساسی به طیف وسیعی از آژانس‌های دولتی محلی، شرکت‌های مراقبت‌های بهداشتی و دیگر مکان‌ها است. این برنامه در حال حاضر در آتلانتا، آستین، دالاس، هیوستون، ایندیاناپولیس، اورلاندو، فینیکس، سان فرانسیسکو، سن دیگو، سن آنتونیو و سیاتل مورد آزمایش قرار گرفته است.
 
تاکنون از این برنامه برای کارهای مختلفی استفاده شده است که می‌توان به تهیه مواد غذایی و ارسال آن به بانک‌های مواد غذایی و تحویل وعده‌های غذایی برای ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی در بیمارستان‌ها اشاره کرد. "لیفت" با همکاری شرکت "دُل پکیجینگ" (Dole Packaging) توانسته این برنامه را تا اینجا با موفقیت انجام دهد و کالاهای کنسرو شده را برای کمک به افرادی‌که در این شرایط نیازمند هستند، ارسال کند.
 
 
"لیفت" با شرکت "آرمی آو انجلز" (Army of Angels) نیز همکاری کرده است تا بتواند کالاهای اساسی را در این شرایط برای خانواده‌های کم درآمدی که فرزندان آن‌ها دانش‌آموز هستند، نیز برساند.
 
"لیفت" انتظار دارد در هفته‌های آینده بتواند این برنامه را در شهرهای بیشتری اجرا کند. این شرکت همچنین قصد همکاری با شرکت‌هایی چون "لوآوز و فیشز" (Loaves & Fishes) را برای ارسال کمک‌های مالی به بانک‌های مواد غذایی محلی دارد. در لس آنجلس، این شرکت با شورای شهر در حال انجام چندین پروژه از جمله طرحی برای تحویل بسته‌های مراقبت به کارمندان مراقبت‌های بهداشتی است. "لیفت" همچنین قصد دارد با رستوران‌های محلی برای تهیه وعده‌های غذایی و ارسال آنها به جوامع نیازمند همکاری کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.