تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 19, 2020
11:52 یکشنبه، 31ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110928

آمازون برای پایش دمای بدن کارمندان از دوربین‌های حرارتی استفاده می‌کند

 
 
 
کمپانی آمازون پس از تحمل انتقادهای فراوان مبنی بر اهمیت ندادن به سلامت کارمندان در دوران کرونا، تصمیم گرفته از دوربین‌های حرارتی برای سنجش تب کارمندان انبارها و مراکز توزیع خود بهره ببرد.
 
پیش از این در اواخر ماه گذشته میلادی این کمپانی در تمامی انبارها و مراکز توزیع خود به صورت مداوم دمای بدن کارمندان را می‌سنجید. اکنون اما این کمپانی تصمیم گرفته تا این کار را به صورت گسترده‌تری انجام دهد و نصب دوربین‌های حرارتی نیز در همین راستا خواهد بود. بر اساس قوانین فعلی این کمپانی، هر کارمندی که دمای عمومی بدن وی از ۳۸ درجه بیشتر باشد، به خانه فرستاده می‌شود و تنها در صورتی می‌تواند دوباره در محل کار خود حاضر شود که برای ۳ روز هیچ علائمی از تب نشان نداده باشد.
 
یکی از سخنگویان این کمپانی در رابط با روش‌های جدید پایش دمای بدن کارمندان می‌گوید:
 
«ما روش‌های پایش دمای عمومی بدن را در فرایندهای معمول روزانه خود قرار دادیم تا به عنوان یک مرحله اضافی، بتوانیم سلامت کارمندان را تشخیص دهیم. اکنون از دوربین‌های حرارتی استفاده می‌کنیم تا به صورت یکپارچه‌تر بتوانیم سلامت کارمندانمان را پایش کنیم.»

شبکه فعالیت‌های آمازون در دوران کرونا تقریبا مشابه دیگر فروشگاه‌های اینترنتی بوده و انبارها، مراکز بسته‌بندی و فروشگاه‌های مواد غذای «Whole Foods» را شامل می‌شود. البته این کمپانی مشخص نکرده که در کدام یکی از این مراکز از دوربین‌های حرارتی بهره می‌برد. گفتنی است تلاش‌های اخیر این کمپانی مبنی بر پایش سلامتی کارمندان خود، در پی راه‌پیمایی‌های اعتراضی شدید در سراسر آمریکا حاصل شده است.
 
بسیاری از احزاب کارگری در این کشور به همراه انجمن کارگران آمریکا از آمازون به دلیل اهمیت ندادن به سلامت کارمندان خود در دوران پرفشار شیوع کرونا انتقاد کردند. اکثر کارمندان از این که باید در دوران بحران کنونی در شرایط ناامن کار کنند، اعتراض کرده و به نظر می‌رسد که تلاش‌های آن‌ها ثمربخش بوده است. همچنین با مبتلا شدن تعدادی از کارمندان انبارهای آمازون و وابستگی شهروندان به خریدهای اینترنتی، همگی دست در دست هم دادند تا این کمپانی در منگنه فشار قرار گیرد.
 
دیو کلارک، رئیس فعالیت‌های بین‌المللی آمازون می‌گوید:
 
«با در نظر گرفتن روش‌های پیش‌گیری متغیر و سرویس‌دهی در ۱۰۰۰ شهر در سراسر جهان، ممکن است برخی مواقع نتوانیم بی‌نقص فعالیت کنیم. البته من می‌توان تضمین کنم که این‌ها تنها «استثنا» هستند.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.