تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 26, 2020
11:25 یکشنبه، 7ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111179

دیجی کالا از هزار کسب و کار آسیب دیده از کرونا حمایت می‌کند

دیجی‌کالا، ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران و اتاق اصناف به منظور حمایت از کسب‌وکارهای کوچک آسیب‌دیده در بحران کرونا تفاهم نامه سه‌جانبه‌ای امضا کردند.
 
 
طی این تفاهم‌نامه ۱۰۰۰ کسب‌وکار آسیب دیده در طول دوران کرونا بدون پرداخت هزینه و کمیسیون صفر برای دیجی کالا محصولات خود را در پلتفرم مارکت‌پلیس عرضه خواهند کرد. هزینه پردازش، بسته بندی و ارسال به مشتریان سراسر کشور به عهده دیجی‌کالاست. ‌
 
این تفاهم‌نامه با هدف کاهش صدمات اقتصادی وارد شده به کسب‌وکارها، کاهش تردد غیرضروری مردم در سطح شهر، تامین اقلام ضروری شهروندان و گسترش فضای خرید غیرحضوری امضا شده است.
 
دکتر علیرضا زالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا، قاسم نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران و سعید محمدی، رئیس هیات مدیره گروه دیجی‌کالا، شنبه ششم اردیبهشت 1399 با هدف ایجاد بستر جدیدی برای تجربه روش‌های نوین فروش این تفاهم‌نامه سه جانبه را امضا کردند تا امکان معرفی و فروش محصولات کسب‌وکارهای آسیب‌دیده ضمن پایبندی به اصول تجارت الکترونیکی و با تایید و معرفی اتاق اصناف تهران در فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا فراهم شود.
 
فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا، انعقاد این تفاهم‌نامه را گام مهمی در راستای بهبود شرایط اقتصادی کشور دانست و تاکید کرد که اثرات بلندمدت امضای تفاهم‌نامه در اقتصاد کشور و توسعه خدمات‌رسانی الکترونیکی بیشتر خواهد بود.
 
زالی گفت: کسب‌وکارها در دوران فاصله‌گذاری اجتماعی آسیب بسیار دیده‌اند و ایجاد ثبات در شرایط اقتصادی تا زمان کنترل بیماری، تحت تاثیر شرایط اجتماعی و بهداشتی کشور است. بنابراین امروز نیاز به برنامه‌های بلندمدت برای تامین نیازهای ضروری شهروندان یک ضرورت است.
 
 
 
به گفته وی، دیجی‌کالا با هدف بهبود شرایط کسب‌وکارهای آسیب‌دیده و کاهش رفت‌وآمدهای شهری غیرضروری از هزار کسب‌وکار ذی صلاح که اقلام ضروری مورد نیاز را تامین و پروتکل‌های بهداشتی را در بسته‌بندی و توزیع کالا رعایت می‌کنند، در پلتفرم این فروشگاه اینترنتی همکاری می‌کند. اگر این تجربه به خوبی شکل بگیرد، می‌تواند به یک فرایند نوین برای توسعه کسب‌وکارها به وسعت ایران تبدیل شود.
 
در حال حاضر بیش از 60 هزار کسب‌وکار در سراسر کشور در حال عرضه محصولات خود در پلتفرم مارکت‌پلیس دیجی‌کالا هستند.
 
بر پایه این تفاهم نامه، دیجی‌کالا برای اصنافی که در دوران کرونا دچار مشکلات کسب‌وکار شده‌اند، با معرفی اتاق اصناف و تایید ستاد مقابله با کرونای تهران، امکان پیوستن به پلتفرم مارکت‌پِلیس را بدون در نظر گرفتن هزینه برای کسب‌وکارها و دریافت سود از طرف دیجی‌کالا برای کسب‌وکارها تا 15 خرداد ماه 1399 فراهم کرده است.
 
علاوه بر این هزینه‌های توزیع، فروش، انبارداری، بسته‌بندی و ارسال بر عهده دیجی‌کالا خواهد بود. این کسب‌وکارها بعد از معرفی و تایید اتاق اصناف تهران، فعالیت خود را در این پلتفرم آغاز می‌کنند. البته این زمان با توجه به شرایط همه‌گیری جهانی کرونا در کشور قابل تمدید است.
 
همچنین بر اساس این تفاهم نامه مقرر شده است که دیجی‌کالا وبینارهای آموزشی رایگان برای استفاده از زیرساخت فروش آنلاین و سایر آموزش‌های مرتبط را در اختیار این کسب‌وکارها قرار دهد. 5 میلیون تومان اعتبار بازاریابی آنلاین رایگان و نیز فعال‌سازی فروشگاه آنلاین در طی 2 روز، ارائه سرویس لجستیکی حمل و نقل در سراسر ایران، در اختیار گذاشتن 12 مرکز جمع‌آوری و دریافت فروشندگان در اقصی‌نقاط کشور برای این کسب‌وکارها و ارسال کالای آنها به مشتریان سراسر کشور با ناوگان و زیرساخت عملیات دیجی‌کالا از جمله مفاد این تفاهم نامه هستند.
 
دیجی‌کالا با ایجاد یک پلتفرم آنلاین، امکان دسترسی به امکانات یکسان در سراسر کشور را فراهم می‌کند. از طرفی کسب‌وکارهایی که پیش از این در محدوده محل کسب‌وکار خود با مشتریان در ارتباط بودند، امکان ارتباط گرفتن با مشتریانی در یک جغرافیای وسیع‌تر را خواهند داشت.
 
به گفته فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا، تجارت الکترونیکی و ایجاد شرایط خدمات مدنی و شهری در چارچوب خدمات الکترونیکی، می‌تواند شرایط نزدیک شدن به دولت الکترونیک را برای کشور فراهم سازد. اگر این تفاهم‌نامه در یک شرایط تلخ مثل بحران شیوع کرونا در کشور آغاز شده است، اما قطعا آثار شیرینی برای خدمات‌رسانی به جامعه در آینده خواهد داشت.
 
زالی افزود: کاهش حضور شهروندان در سطح شهر و کاهش رفت‌وآمدهای غیرضروری به هر شکلی می‌تواند کمک بزرگی در این شرایط به جامعه باشد. ملحق شدن اصناف به این مجموعه در این مسیر تاثیرگذار خواهد بود. با توجه به شرایطی که پلتفرم دیجی‌کالا ایجاد کرده است، می‌توان بخشی از نیازهای شهروندان را غیرحضوری تامین کرد.
 
وی افزود: در این طرح اولویت با کسب‌وکارهایی است که در دوران فاصله‌گذاری اجتماعی آسیب بیشتری دیده‌اند. طبیعی است ادامه این مسیر می‌تواند بعد از کاهش بحران کرونا هم ادامه پیدا کند و این تمرینی برای کسب‌وکارها برای استفاده از ظرفیت فضای آنلاین در چارچوب پایبندی به قوانین تجارت الکترونیکی خواهد بود.
 
متن کامل این تفاهم نامه سه جانبه اینجا ضمیمه شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.