اولین سری رقابت «دیجیکالا کاپ» (Digikala Cup)، رقابتی در حوزه تکنولوژی و در حیطه برنامهنویسی PHP است. این دور از مسابقات از ۱۹ اردیبهشت ۹۹ با هدف جذب استعدادهای برتر در این حوزه برگزار میشود.
«پریسا طالبی»، سرپرست برند کارفرمایی دیجی کالا در گفتگو با دیجیاتو ضمن اعلام این خبر میگوید دیجیکالا کاپ، رقابتی در حوزه تکنولوژی است که به صورت دورهای و در هر فصل برگزار میشود. او تاکید دارد که محور این مسابقات حوزه تکنولوژی بوده و دور اول آن مربوط به برنامهنویسی PHP است: «برای دورههای بعدی مسائل مختلفی را در نظر گرفتهایم. از دیتاماینینگ تا هوش مصنوعی.»
از آنجایی که برگزیدگان این مسابقات میتوانند در نهایت پس از طی فرایند استخدام در دیجیکالا مشغول به کار شوند، به نظر میآید مضمون مسابقات با توجه به نیازهای شرکت در هر بخش فنی انتخاب خواهد شد.
طالبی تاکید دارد که در حال حاضر این دور از مسابقات به خاطر شرایط ویژه کشور ناشی از شیوع ویروس کرونا، کاملا به صورت مجازی برگزار خواهد شد و آنها اطمینان دارند که این مساله لطمهای به نحوه برگزاری مسابقه نخواهد زد، چرا که تمامی زیرساختهای لازم برای اجرای چنین مسابقهای در مجموعه آنها وجود دارد. او با اشاره به همکاری پیشین دیجی کالا با کوئرا در مسابقه کدکاپ میگوید با توجه به این همکاری موفق آمیز، در حال حاضر این دوره نیز با همکاری کوئرا برگزار خواهد شد و شاید دورههای بعدی همکاری با سایر مجموعهها نیز پیش بیاید.
سرپرست برند کارفرمایی دیجی کالا تاکید دارد که تیم تکنولوژی دیجیکالا همواره با چالشها و مسائل منحصر به فردی سروکار دارد، چرا که بیشتر پروژههای دیجیکالا در حوزه تکنولوژی اولین بار است که تعریف میشود و نیاز به پیادهسازی در ابعاد وسیع دارد.
آنطور که طالبی میگوید، در این مسابقه مهارتهای برنامهنویسی داوطلبان در زبان PHP سنجیده میشود. او نحوه برگزاری مسابقات را نیز چنین تشریح میکند: «سوالات مسابقه پس از شروع رقابت در اختیار شرکتکنندگان قرار میگیرد و در زمان مسابقه فرصت دارند کد پاسخ سوالات را نوشته و در قسمت مشخص شده آپلود کنید. کد در همان لحظه تصحیح میشود و افراد از نتیجه اجرای کد خود باخبر خواهند شد.»
به گفته طالبی این مسابقه با شعار از راه دور کد بزن، از راه دور جایزه ببر، از راه دور همکار شو کار خود را شروع خواهد کرد و به نفرات اول تا سوم نیز جوایزی اهدا خواهد شد و نفرات برتر مسابقه نیز فرصت مصاحبه شغلی در دیجی کالا را خواهند داشت. او باور دارد همکاری در دیجی کالا یک سکوی پرتاب خواهد بود:
«دیجی کالا یکی از بزرگترین شرکتهای بزرگ فعال در تجارت الکترونیکی در خاورمیانه است و همکاری با این مجموعه یک ساز و کار پویا را میطلبد. فعالیت در این تیم جدا از مزایای خوبی که به همراه خواهد داشت، قطعا تجربه بسیار خوبی را رقم خواهد زد و بسیاری از اعضای سابق تیم ما هماکنون که از مجموعه خارج شدهاند توانستهاند تیم خود را داشته باشند و با کولهبار دانشی که از اینجا رفتند، موفق ظاهر شوند.»
طالبی میگوید هیچگونه محدودیتی برای شرکت در این مسابقه وجود ندارد، با این حال تاکید میکند که برای آغاز همکاری نمیتوانند با افراد زیر ۱۸ سال وارد مذاکره شوند: «همچنین باید یادمان باشد که میانگین سنی دیجیکالا یک تیم جوان است و بسیاری از مدیران نهایتا سی الی سی و پنج سال در دیجی کالا دارند و جوانگرایی در دیجی کالا حرف اول را می زند.»
برای ثبتنام در این مسابقه میتوانید از این
لینک استفاده کنید.