اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 30, 2020
12:38 پنجشنبه، 11ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111342

سرویس «تماس خروجی» راهکار جدید «دفتر شما» برای دوران دورکاری

شیوع کرونا در کشور از اسفندماه سال گذشته تاکنون سبب شده تا بسیاری از کسب‌وکارها برای حفظ سلامت تیم‌شان و ادامه فعالیت خود به خانه‌نشینی اجباری و دورکاری تن دهند. در این مدت همچنین شرکت‌ها و استارت‌آپ‌هایی که سرویس‌های دورکاری عرضه می‌کنند، بسیار مورد توجه و مورد استقبال قرار گرفتند. بسیاری از این کسب‌وکارها همچنین برای این ایام و برای تسهیل دورکاری کاربران خود سرویس‌های جدیدی نیز عرضه کردند. دفتر مجازی «دفتر شما» هم از جمله استارت‌آپ‌هایی است که با ارائه سرویس‌هایی چون تلفن گویا، سانترال مجازی، دایورت تماس و صندوق صوتی و فکس دورکاری را برای کسب‌وکارها راحت‌تر کرده است. این استارت‌آپ پیش از این دوران با همکاری هلدینگ فناپ راه‌اندازی سرویس «تماس خروجی» را آغاز کرده بود که با شیوع کرونا و بحث دورکاری به راه‌اندازی این سرویس سرعت بخشیدند و کاربران می‌توانند در دوران دورکاری خود از چنین سرویسی بهره‌مند شوند. حال مشتریان این کسب‌وکارها تنها تماس ورودی دریافت نمی‌کنند بلکه با سرویس «تماس خروجی» می‌توانند با خطوط تلفنی که از «دفتر شما» دریافت کردند، با بیرون و مشتریان خود نیز تماس برقرار کنند.
 
علی دشتی، مدیرعامل دفتر مجازی «دفترشما» در مورد این سرویس به پیوست گفت: «ما پیش از این شرایط با همکاری فناپ روی سرویس جدید تماس خروجی کار می‌کردیم؛ اما این دوران سبب شد تا سریع‌تر این سرویس را راه‌اندازی کنیم چون خود ما هم به چنین سرویسی نیاز داشتیم. پیشتر تماس‌هایی که به کاربران خود ارائه می‌دادیم، تماس‌های ورودی بود که تنها مشتریان آنها تماس برقرار می‌کردند؛ اما با شروع شرایط دورکاری کاربران ما می‌خواستند برای پیگیری کارهای خود با مشتریان نیز تماس بگیرند.»
او ادامه داد: « در این سرویس از قابلیت خطوط فناپ هم استفاده کردیم که شماره مشتری روی CALLER ID تماس خروجی نمایش داده می‌شود و کاربر متوجه شود که چه کسی با او تماس گرفته است و کاربران هم می‌توانند با خطوط تلفنی که از ما دریافت کردند، با بیرون و مشتریان خود تماس برقرار کنند. این سرویس شرایط دورکاری را راحت‌تر کرده و کسب‌وکارهای بسیاری از ما تشکر کردند.» به گفته دشتی با وجود اینکه زیرساخت «دفترشما» بر مبنای VoIP است؛ اما تمام این سرویس برمبنای تلفن خطوط ارتباطی موبایل و ثابت است.
همچنین دشتی اعلام می‌کند که در این دوران «دفترشما» با رشد خیلی خوبی روبرو شده است. او در این مورد بیان کرد: «پیشتر به صورت ماهانه ۴ تا ۵ درصد افزایش تعداد کاربران را داشتیم و الان رشد یک ماه را در یک هفته تجربه کردیم. زمان بسیاری است که روی سئو و محتوا سایت خود کار می‌کنیم. البته رتبه سایت بد نیست و در ایران رتبه ۵۰۰ را داریم؛ اما مدتی است که بازدید سایت حد ثابتی داشت. در دوران کرونا بازدید از سایت با ۲۰ درصد رشد روبرو شد. این نشان‌دهنده این است که مردم درمورد مباحث دورکاری جست‌وجو می‌کنند و نیاز آن حس می‌شود.»
 
او با بیان اینکه در این روزها همچنین نوع مشتریان «دفترشما» هم تغییر کرده است، گفت: «هم‌اکنون کسب‌وکارهای سنتی با ما همکاری می‌کنند که می‌خواهند برای ادامه فعالیت خود دورکار شوند. به اتحادیه‌ها و بهیاری‌ها در شهرداری هم سرویس ارائه می‌دهیم یعنی به دولتی‌ها هم سرویس می‌دهیم که قصد دارند به صورت دورکاری فعالیت‌های خود را پیش ببریم.»
دشتی در ادامه افزود: «به دلیل افزایش کاربران ما این روزها درگیر توسعه زیرساخت خود هستیم تا کسب‌وکارهای سنتی که می‌خواهند به صورت آنلاین دورکار شوند و کسب‌وکارهای آنلاینی که به واسطه این دوران قصد دارند زیرساخت ارتباطی خود را گسترش دهند تا با مشتریان خود ارتباط بیشتری بگیرند، می‌توانند از ما سرویس دریافت کنند.»
 
دشتی همچنین در صحبت‌های خود به بحث عدم قانونگذاری در حوزه دفتر مجازی اشاره کرد و گفت: «هنوز قانونگذاری در حوزه دفتر مجازی وجود ندارد و منتظریم که این حوزه به ثباتی برسد و کسب‌وکارها با آسودگی خاطر از سرویس‌های ما بهره ببرند. سال گذشته ما با رگولاتوری در این زمینه صحبت کردیم. امسال هم که دوباره پیگیری انجام دادیم به ما اعلام کردند که به خاطر بحث دورکاری سعی می‌کنند تا زودتر قانونگذاری در این حوزه صورت گیرد.»
مدیرعامل «دفترشما» درخصوص قدم‌های آینده این کسب‌وکار بیان کرد: «در «دفترشما» سرویسی به نام «منشی مجازی» داریم که منشی‌ها به تلفن‌ها پاسخ می‌دهند. قصد داریم این سرویس را توسعه دهیم تا پلتفرمی باشیم که منشی‌ها با مهارتی که دارند وارد این سرویس شوند و کسب‌وکارها از مهارت منشی‌ها بهره‌مند شوند.»
او ادامه داد: «به عنوان مثال یک کسب‌وکار آنلاین حوزه سلامت پلتفرمی برای بیماران عرب زبانی که برای درمان وارد ایران می‌شوند، را‌ه‌‌اندازی کرده است. این کسب‌وکار به اپراتور عرب‌زبان نیاز دارد. ما می‌خواهیم یک پلتفرم داشته باشیم تا منشی مجازی را به زبان‌های مختلف عرضه کنیم تا او از طریق خطوط تلفن ثابت تماس‌ها را پاسخ دهد. به این صورت هم به کسب‌وکارها و هم به اشتغالزایی شهروندانمان در هرجای ایران کمک کردیم. امیدواریم زودتر بحث قانونگذاری هم برطرف شود.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.