تجارت الکترونیک

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

May 1, 2020
11:47 جمعه، 12ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111353

کرونا به فیس بوک کمک کرد!

 
 
گزارش‌های منتشره از سوی فیس بوک نشان می‌دهد که این شبکه اجتماعی در اوج بحران کرونا و قرنطینه، رشد چشمگیری را در تعداد کاربران خود تجربه کرده است.
 
علاوه بر این‌که گزارش مالی فیس بوک از نخستین فصل سال جاری میلادی تمامی برآوردها و پیش‌بینی‌های منتشر شده از سوی تحلیلگران را نیز پشت سر گذاشته است، این شبکه اجتماعی محبوب در این بازه زمانی توانسته میزبان خیلی عظیمی از کاربران و شهروندان در کشورهایی که تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا در قرنطینه به سر می‌بردند، باشد و باری دیگر نظر و توجه آنها را به سوی خود جلب کند.
 
به گفته بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه فناوری، با اعمال سیاست‌های فاصله‌گذاری اجتماعی و محدودیت‌های سختگیرانه برای تردد شهروندان به منظور قطع زنجیره انتقال و انتشار این ویروس خطرناک، مردم برای ارتباط با دوستان و اعضای خانواده و حتی همکاران خود بیش از پیش به سمت شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های پیام‌رسان و ویدئو کنفرانس روی آوردند تا علاوه بر انجام کار و فعالیت‌های خود به صورت آنلاین، در فضای مجازی برای خود سرگرمی ایجاد کنند. 
 
طبق اعلام فیس‌بوک، تعداد کاربران این شبکه اجتماعی در بحران کرونا و قرنطینه رکورد جدیدی را ثبت کرده و با رشدی ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۲.۶ میلیارد کاربر در ماه رسیده است. 
 
به عقیده کارشناسان، بحران کرونا توانست به فیس بوک که در سال‌های اخیر به شدت درگیر رسوایی‌های اطلاعاتی و بایکوت بسیاری از کاربران شده بود، کمک کند تا بتواند باری دیگر با محبوبیت و استقبال کاربران روبرو شود. 
 
البته در کنار رکوردشکنی‌های جدید فیس‌بوک در تعداد کاربران این شبکه اجتماعی، چالش‌های متعددی نیز تحت تاثیر شروع گسترده و همه‌گیری ویروس کرونا برای آن به وجود آمده است که یکی از مهمترین آن‌ها افت شدید تقاضا برای تبلیغات از سوی کسب و کارهای مختلف بر روی این پلت‌فرم بوده است.
 
فیس‌بوک همچنین در گزارش مالی سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی ، میزان درآمد خود را ۱۷.۷ میلیارد دلار اعلام کرد که از پیش‌بینی‌های تحلیلگران برای این بازه زمانی که معادل ۱۷.۴ میلیارد دلار بود، گذر کرده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.