تجارت الکترونیک

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

May 2, 2020
11:17 شنبه، 13ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111375

کرونا درآمدهای تبلیغاتی گوگل، فیس بوک و توئیتر را کاهش داد

کاهش فعالیت‌های تجاری و حرفه‌ای در سطح جهان باعث کاهش سفارش تبلیغاتی شده و همین مساله درآمد سه شرکت گوگل، فیس‌بوک و توئیتر را از محل تبلیغات آنلاین کاهش داده است.
 
 به نقل از آسین ایج، گوگل اعلام کرده اگر چه درآمد ناشی از تبلیغات آنلاین این شرکت در دو ماهه اول سال ۲۰۲۰ در حال افزایش و بهبود بود، اما شیوع ویروس کرونا و کاهش فعالیت بسیاری از کسب و کارها باعث شد تا در ماه مارس درآمد ناشی از آگهی‌های آنلاین گوگل به شدت کاهش یابد.
 
از جمله پلتفرم های گوگل که به علت دورکاری کارمندان و تعطیلی بسیاری از مشاغل آسیب دیده‌اند، می‌توان به جستجوگر اصلی، برنامه ویدئو کنفرانس میت، یوتیوب، برنامه نقشه گوگل، خدمات بازی استادیا و سرویس‌های متنوع کلود گوگل اشاره کرد.
 
این وضعیت باعث شده اگرچه درآمد کلی آلفابت – شرکت مادر تخصصی گوگل – از محل خدمات مختلف این شرکت با افزایش ۱۳ درصدی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ به ۴۱.۲ میلیارد دلار و سود آن به ۶.۸ میلیارد دلار برسد. اما رشد درآمد خالص این شرکت تنها ۱.۵ درصد بوده که علت این کاهش سرعت رشد کمتر شدن درآمدهای تبلیغاتی اعلام شده است. گوگل حاضر نشده رقم دقیق کاهش درامدهای تبلیغاتی خود را اعلام کند.
 
فیس‌بوک هم از رشد ۱۷ درصدی درآمد خود در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ و رسیدن رقم آن به ۱۷.۴ میلیارد دلار خبر داده، اما رشد درآمدهای تبلیغاتی آن کمتر شده است. فیس‌بوک امیدوار است این شرایط در ماه‌های آینده بهتر شود. فیس‌بوک هم در این زمینه آمار دقیقی ارائه نکرده است.
 
توئیتر هم از رشد درآمدی سه درصدی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ و کاهش ۸.۴ میلیون دلاری درآمد تبلیغاتی خود خبر داده است. این شرکت اعلام کرده درآمد تبلیغاتی آن از ۱۱ تا ۲۷ مارس سال ۲۰۲۰ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد کمتر شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.