اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 4, 2020
14:42 دوشنبه، 15ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111487

دو سامانه آنلاین برگزاری مراسم شب‌های قدر معرفی شد

 
وزیر ارتباطات دو سامانه آنلاین را برای برگزاری مراسم مجازی شب های قدر بر بستر شبکه ملی اطلاعات معرفی کرد.
 
 محمدجواد آذری جهرمی در اینستاگرام نوشت: فضای مجازی در ایام کرونا، نه تنها به عنوان زیربنای سلامت، اقتصاد، خدمات و آموزش بود، بلکه در تقارن ایام ماه مبارک رمضان و شیوع بیماری کرونا، به عنوان زیربنای برگزاری مراسم‌های مذهبی هم استفاده شده است.
 
وی ادامه داد: در سامانه محافل ( mahafel.live) که بر بستر شبکه ملی اطلاعات برقرار شده، روزانه به طور متوسط ۲۰۰ مراسم مذهبی برگزار می‌شود و به طور متوسط نیز ۲۰ هزار نفر در آن شرکت می‌کنند.
 
وزیر ارتباطات افزود: امروز یک گروه دیگر از جوانان یک پلتفرم دیگر به نام هیئت آنلاین ( heyatonline.ir) راه اندازی کرده‌اند که امکانات خوبی را برای برگزاری هیئت‌های مذهبی فراهم آورده است.
 
جهرمی گفت: به نظرم این دو سامانه در شبهای قدر نقش مهمی ایفا خواهند کرد تا ما با استفاده از فضای مجازی و شبکه ملی اطلاعات، بتوانیم از مناجات با خدا بهره بگیریم.
 
به گفته وی، استفاده از این دو سامانه در شبهای قدر رایگان خواهد شد تا تسهیلات ویژه ای برای مردم فراهم شود.
 
وزیر ارتباطات افزود: خداقوت به تمام عزیزانی که با تمام وجود در مدت کوتاه، کار بزرگی انجام داده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.