اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 12, 2020
14:27 سه شنبه، 23ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111779

هوش مصنوعی تومور مغزی را ردیابی می کند

 
 
 اینتل قصد دارد با همکاری ۲۹ سازمان تحقیقاتی و پزشکی در سراسر جهان ردیابی تومورهای مغزی را به هوش مصنوعی آموزش دهد.
 
به نقل از انگجت، هوش مصنوعی در ردیابی سرطان سینه، ریه و پوست از پزشکان دقیق تر عمل می کند.
 
اکنون گروهی از محققان اینتل با همکاری دانشگاه پنسیلوانیا قصد دارند با کمک هوش مصنوعی تومورهای مغزی را ردیابی کنند.
 
محققان دانشکده پزشکی این دانشگاه و ۲۹ سازمان تحقیقاتی و پزشکی در سراسر جهان با استفاده از سخت افزار و نرم افزار اینتل،  یک مدل هوش مصنوعی را با بزرگترین مخزن اطلاعاتی درباره تومورهای مغزی آموزش می دهند. در این عملیات هیچ گونه اطلاعات حساس بیماران فاش نمی شود.
 
پروژه مذکور از روشی به نام یادگیری متحد(federated learing) استفاده می کند. در این روش الگوریتم هوش مصنوعی در سرورهای غیر متمرکز آموزش می بینند. بنابراین بیمارستان ها می توانند بدون اشتراک گذاری اطلاعات بیماران با یکدیگر همکاری کنند.
 
با کمک این روش انستیتوهایی از آمریکا و کانادا، انگلیس، آلمان، هلند، سوئیس و هند می توانند مخزنی بزرگی از اطلاعات فراهم کنند.
 
جیسون مارتین مهندس ارشد اینتل در این باره می گوید: پتانسیل استفاده از هوش مصنوعی برای ردیابی زودهنگام تومورهای مغزی بالا است. اما این امر نیازمند اطلاعاتی بسیار از وسیع تر از یک مخزن است.
 
هنوز مشخص نیست چه مدت طول می کشد تا این مدل هوش مصنوعی توسعه یابد اما سازمان سلامت ملی آمریکا بودجه ۱.۲ میلیون دلاری به آن اختصاص داده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.