اپلیکیشن

تلفن همراه

May 16, 2020
11:38 شنبه، 27ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111898

«مسنجر رومز» فیسبوک، رقیب جدید سرویس زوم عرضه شد

 
 
فیسبوک ساعاتی پیش عرضه جهانی قابلیت ویدیوکنفرانس منسجر رومز (Messenger Rooms) را آغاز کرد. دستاوردی که قرار است رقیبی جدید برای اپلیکیشن زوم باشد که این روزها به عنوان محبوب‌ترین ابزار برای برقراری تماس‌‌های ویدیویی و ویدیوکنفرانس‌‌ها میان افراد شناخته ‌می‌شود.
 
مسنجر رومز به گونه‌ای طراحی شده که قادر است تا 50 شرکت‌کننده را در تماس‌‌های ویدیویی گروهی پشتیبانی کند و به گفته فیسبوک، هیچگونه محدودیت زمانی نیز در برقراری ارتباط‌‌های تصویری وجود ندارد. این ویژگی جدید با توجه به افزایش میزان استفاده کاربران از شبکه‌‌های اجتماعی در این روزها طراحی شده است.
 
افراد در مسنجر رومز ‌می‌توانند اتاق‌‌ها یا همان روم‌‌هایی را ایجاد کنند، سپس فیسبوک از طریق بخش جدیدی که در بخش فید کاربران یا بواسطه ارسال نوتیفیکیشن، سایر کاربران دعوت‌شده به این تماس ویدیویی را باخبر ‌می‌کند.
 
به گفته فیسبوک، کاربران به زودی قادر خواهند بود تا از طریق اینستاگرام، واتساپ یا پورتال نیز به تماس‌‌های ویدیویی گروهی مسنجر رومز ملحق شوند. طبق آخرین شنیده‌‌ها، اینستاگرام نیز در آینده نزدیک به قابلیت چت گروهی ویدیویی مجهز خواهد بود تا از این طریق، کاربران بتوانند بدون نیاز به استفاده از سایر اپلیکیشن‌‌ها، با دوستان، خانواده یا همکاران خود به صورت گروهی گفت‌وگو کنند.
 
در حال حاضر، کاربران ‌می‌توانند از طریق اپلیکیشن‌‌های مسنجر یا فیسبوک یک تماس ویدیویی گروهی را آغاز و سایر کاربران را به حضور در این تماس، دعوت کنند. این ویژگی به گونه‌ای طراحی شده که حتی افراد فاقد حساب کاربری فیسبوک نیز ‌می‌توانند از آن استفاده کنند.
 
اخیرا مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک در خلال ارائه گزارش عملکرد مالی خود اعلام کرد که استفاده از چت‌‌های گروهی ویدیویی در اپلیکیشن‌‌های تحت مالکیت این شرکت در طی هفته‌‌های اخیر با رشدی 1000 برابری همراه است.
 
فیسبوک از طریق مسنجر رومز قصد دارد تا کاربران را به استفاده از چه بیشتر از پلتفرم‌‌های خود سوق دهد و بخشی از تماس‌‌های ویدیویی گروهی را از اپلیکیشن‌‌هایی همچون زوم یا حتی تیک تاک به سمت خود بکشاند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.