اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 18, 2020
14:53 دوشنبه، 29ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 112013

افزایش ۱۱۰ درصدی مصرف اینترنت در سال ۹۸

 
 
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به رشد ۱۵۵ درصدی ترافیک بین‌الملل و رشد ۲۱۰ درصدی ترافیک داخلی،گفت: به‌صورت روزانه، ۱۱۰ درصد افزایش مصرف اینترنت در سال ۹۸ توسط مشتریان مخابرات انجام شده است.
 
 نشست خبری آنلاین مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با خبرنگاران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، امروز و با محوریت بررسی تعاملی توسعه شبکه و زیرساخت‌های مخابراتی در سراسر کشور و استفاده از نظرات کارشناسی اصحاب رسانه در تصمیم‌سازی‌های مجموعه مخابرات برگزار شد.
 
سیدمجید صدری با بیان اینکه شعار جهش تولید را اولویت فعالیت‌ها در سال جدید قرار داده‌ایم، افزود: استفاده از فناوری‌های روز در تمام امور مربوط به توسعه به ویژه در ایام کرونا بسیار قابل توجه بوده است. برگزاری نشست‌های آنلاین با مدیران مخابرات مناطق به‌صورت روزانه، علاوه‌بر صرفه‌جویی در وقت و هزینه، تاثیرگذاری بیشتری در کل کشور داشته و با ماموریت شرکت مخابرات در تحقق ارتباطی فراگیر هماهنگ است.
 
وی رشد ۱۵۵ درصدی ترافیک بین‌الملل و رشد ۲۱۰ درصدی ترافیک داخلی را از جمله دستاوردهای شرکت مخابرات ایران عنوان کرد و افزود: به صورت روزانه، ۱۱۰ درصد افزایش، مصرف اینترنت در سال ۹۸ توسط مشتریان مخابرات انجام شده است.
 
۸۰ درصد داخلی تجهیزات مخابرات است
 
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران خاطرنشان کرد: اساس فعالیت‌ها را از سال گذشته با محوریت استفاده از تولید داخل قرار داده ایم، به نحوی که اکنون بیش از ۸۰ درصد تمام تجهیزات استفاده شده در شرکت مخابرات در سراسر کشور با استفاده از تولید داخل خریداری و استفاده شده است. این امر منجر به کاهش گسترده ارزبری در خرید تجهیزات شده، تمام نرم‌افزارهای کلیدی حوزه نرم‌افزاری شرکت از مجموعه‌های داخلی، تهیه و در اختیار شرکت مخابرات در سراسر کشور قرار داده شده است.
 
صدری با تشریح اقدامات شرکت در ایام کرونا گفت: با همکاری گسترده با ستاد اجرایی فرمان امام، در راه‌اندازی سامانه ۴۰۳۰، تلاش زیادی انجام شد و اکنون این سامانه، پاسخگوی مخاطبان در سراسر کشور است. تقویت و توسعه شبکه‌های مخابراتی از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در دوران کرونا و توجه روزافزون به تامین زیرساخت‌های ارتباطی تمام اپراتورها با تلاش جهادی کارکنان شرکت مخابرات انجام شد.
 
وی توجه حداکثری به توسعه سرمایه انسانی در تمام عرصه‌ها را از اولویت‌های شرکت مخابرات اعلام کرد و افزود: در این مسیر، برای تحقق رضایت‌مندی تمام کارکنان شرکت اعم از رسمی، قراردادی و پیمانکاری تلاش می‌کنیم. مدیریت نقدینگی و کاهش هزینه‌ها در جهت توسعه بیشتر حوزه‌های تجاری و فنی در طول سال گذشته تا درصد بالایی طبق برنامه‌ محقق شده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.