تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 20, 2020
14:53 چهارشنبه، 31ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 112106

استارت‌آپ «کشمون» راند دوم سرمایه خود را جذب کرد

استارت‌آپ کشمون، پلتفرم فروش زعفران، با هدف توسعه بازار و صادرات محصولات راند دوم سرمایه خود را جذب کرد. دو عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی تهران  در قالب یک قرارداد مشترک اقدام به سرمایه‌گذاری در این کسب‌وکار کردند.
 
 استارت‌آپ «کشمون» سال ۹۶ با ایده عرضه زعفران کشاورزان خراسان جنوبی آغاز به کار کرد. این کسب‌وکار در ابتدای راه خود در زمستان ۹۶ سرمایه بذری جذب کرد و حال پس از گذشت سه سال از فعالیت این کسب‌وکار و اضافه کردن محصولات دیگر راند دوم سرمایه خود را باهدف توسعه بازار و بحث صادرات جذب کرد و شرکت پرسال و فرزین فردیس، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در قالب یک قرارداد مشترک اقدام به سرمایه‌گذاری در این کسب‌وکار کردند.
 
محمد قائم‌پناه، مدیرعامل کشمون در مورد فرآیند جذب سرمایه این کسب‌وکار در این سال‌ها به پیوست گفت: «ما فعالیت خود را با عرضه زعفران آغار کردیم و رشد اولیه خوبی داشتیم؛ اما  درادامه فعالیت دریافتیم که زمان بازگشت مشتری زعفران طولانی است و محصول تندمصرفی نیست. به همین خاطر بعد از مدتی استراتژی چند محصولی و کاهش زمان بازگشت مشتری را در دستور کار خود قرار دادیم.»
 
 
شرکت پرسال و فرزین فردیس، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در قالب یک قرارداد مشترک اقدام به سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ کشمون کردند
 
او ادامه داد: «برای تحقق هدف خود سال گذشته جذب سرمایه بین مرحله‌ای هم داشتیم. پس از آنکه اثر عرضه چند محصول در عملکرد کسب‌وکارمان مشخص شد، پایان سال گذشته برای جذب سرمایه راند دوم مذاکرات خود را آغاز کردیم و این مذاکرات این هفته به نتیجه رسید.»
 
قائم‌پناه در صحبت‌های خود به دلایل انتخاب شرکت پرسال و فرزین فردیس به عنوان سرمایه‌گذاران اشاره و بیان کرد: «برای این انتخاب دو دلیل مهم داشتیم. اول شرکت پرسال شبکه قوی برای صادرات در اختیار دارد وما علاقمند بودیم که جنبه صادراتی کسب‌وکار خود را تقویت کنیم. دراین مدت هم ارزش واقعی و درستی را خلق کردیم زیرا شفافیت زنجیره تامین موردی است که بسیاری از کشورهای دنیا و تامین‌کنندگان به آن اهمیت می‌دهند و ما این شفافیت را برای محصولات کشاورزان ایرانی ایجاد کردیم.»
 
مدیرعامل کشمون دلیل دوم برای انتخاب سرمایه‌‌گذاران را اینگونه توضیح داد:‌« دلیل دوم توجه کشمون به جنبه‌های زیست‌محیطی و اجتماعی است و با توجه به اینکه سرمایه‌گذاران نیز به بحث مسئولیت اجتماعی اهمیت می‌دهند ،ما دریافتیم که با سرمایه‌‌گذاران خود هم‌مسیر هستیم و فقط مسائل ما ایجاد کسب‌وکار موفق و پولساز نیست بلکه مسئله این است که اثر درستی روی محیط اطراف و طبیعت خود بگذاریم.»
 
همچنین محمد سمیعی، مدیرارشد بازاریابی استارت‌آپ کشمون در مورد این سرمایه‌‌گذاری به پیوست گفت: «زمان آن رسیده بود تا کشمون از حالت تک محصولی خارج شود. البته علاوه بر زعفران، به تازگی عسل و زرشک را به سبد محصولات خود اضافه کردیم؛ اما قصد داریم در یک ماه آینده خرما و چایی را نیز برای فروش در سایت خود قرار دهیم.»
 
او ادامه داد: «یکی از استراتژی‌های ما در سال ۹۹ تبدیل شدن به سبد محصولات سالم و باکیفیت و اصل کشاورزان است. البته بحث صادرات را هم در برنامه‌های خود داریم. شرکت پرسال با توجه به تجربه خود می‌تواند در این مورد کمک بزرگی به ما کند.»
 
سمیعی با اشاره به اینکه میزان سرمایه‌گذاری انجام شده محرمانه است اعلام کرد که سرمایه موردنیاز تا تحقق رشد مرحله بعدی کشمون صورت گرفته و سرمایه جذب شده در این راند چندین برابر سرمایه جذب شده در مرحله بذری است.
 
 
در این راستا فرزین فردیس، عضو هیات مدیره گروه صنعتی پارس سامان و عضو هیات نمایندگان اتاق تهران و یکی از سرمایه‌گذاران کشمون در مورد دلیل انتخاب کشمون برای سرمایه‌‌گذاری به پیوست گفت: «این سرمایه‌گذاری از سمت من، سرمایه‌گذاری شخصی است. البته در کنار من شرکت پرسال شرکت آقا و خانم سلطانی هم حضور دارد. در سال‌های گذشته با تیم کشمون به واسطه اینکه همکارانم محصولات آنها را به من هدیه می‌دادند یا من به شخصه محصولاتشان را خریداری کردم، آشنا شدم. این موضوعات سبب شد تا من این تیم را دنبال کنم.»
 
او ادامه داد: «کشمون در حوزه توسعه پایدار کشاورزی به ارزش‌‌هایی پایبند است و این تیم به  استفاده حداقلی از آب و کود شیمیایی، سلامت جامعه و دادن حاشیه سود بیشتر به کشاورزان از طریق حذف واسطه‌ها توجه ویژه‌ای می‌کند. به همین خاطر سبب شد تا من به این مجموعه و برندشان علاقمندتر شوم.»
 
او توضیح داد: «وقتی بیشتر با تیم اجرایی و توانمندی‌هایشان آشنا شدم، فکر کردم که اگر برنامه‌ای برای توسعه بازار خود داشته باشند، موفق‌تر هستند که متوجه شدم آنها برنامه جدی برای تنوع بخشیدن به سبد محصول و تمرکز روی صادرات به کشورهای منطقه و سپس اروپایی دارند، بنابراین مذاکرات خود را برای سرمایه‌گذاری آغاز کردیم و خیلی زود به نتیجه رسیدیم.»فردیس امیدوار است با این سرمایه‌گذاری در این موقعیت که فضای ناامیدی جامعه را دربرگرفته و تیم‌ها برای جذب سرمایه امیدی ندارند، انگیزه ایجاد شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.