اپراتورها

تلفن همراه

گوشی

May 26, 2020
11:11 سه شنبه، 6ام خردادماه 1399
کد خبر: 112223

اطلاعات سیم‌کارت واگذارشده را چطور بازیابی کنیم؟

برای بازیابی اطلاعات سیم‌کارتی که منقضی شده یا آن را واگذار کرده‌اید، می‌توانید به سامانه همتا مراجعه کرده و با وارد کردن شناسه (IMEI) دستگاه و شماره سیم‌کارت منقضی یا واگذارشده، اطلاعات را بازیابی کنید.
 
در صورتی که قبلاً در سایت همتا ثبت نکرده باشید (کارتابل کد ملی تشکیل نداده باشید) و سیم‌کارت شما منقضی شده باشد یا مالکیت آن را به شخص دیگری واگذار کرده باشید، اطلاعات دستگاه‌های شما از کارتابل سیم‌کارت منقضی یا واگذارشده در همتا حذف می‌شود ولی شما می‌توانید این اطلاعات را برای سیم‌کارت‌های دیگر خود بازیابی کنید. برای این کار لازم است شناسه (IMEI) دستگاه یا دستگاه‌های خود و شماره سیم‌کارت منقضی یا واگذارشده را داشته باشید.
 
کارتابل کد ملی با دو سیم‌کارت یا بیشتر، نیازی به بازیابی اطلاعات ندارد. بنابراین در صورتی که  قبلاً در سایت همتا ثبت‌نام کرده باشید و کارتابل کد ملی تشکیل داده باشید، در صورتی که بیش از دو سیم‌کارت در کارتابل شما باشد، با منقضی شدن یکی از سیم‌کارت‌ها یا واگذار کردن مالکیت یکی از سیم‌کارت‌ها، اطلاعات دستگاه در کارتابل کد ملی باقی می‌ماند.
 
برای بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذارشده، در مرحله اول، باید به درگاه اینترنتی سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir مراجعه شود. برای ورود به سامانه می‌توان از شماره سیم‌کارت استفاده کرد و یا اینکه ابتدا در سامانه ثبت‌نام کرد و سپس با استفاده از کد ملی وارد سامانه شد. در ادامه، مراحل با استفاده از ورود با شماره سیم‌کارت آورده می‌شود.
 
پس از وارد کردن شماره سیم‌کارت، رمز عبور موقت برای آن شماره ارسال می‌شود. با استفاده از رمز عبور ارسال شده و وارد کردن کد امنیتی، وارد سامانه شوید. در ادامه در صفحه اصلی «مدیریت دستگاه‌ها» روی گزینه «افزودن دستگاه» کلیک ‌کنید.
 
 
در صفحه بازشده، شناسه (IMEI) دستگاه خود را که می‌خواهید اطلاعات آن از کارتابل قبلی (کارتابل حذف‌شده) به این کارتابل انتقال یابد را وارد ‌کنید و روی گزینه «ثبت» کلیک کنید. سپس پیامی مبنی‌بر وارد کردن شماره سیم‌کارت قبلی (سیم‌کارت منقضی یا واگذارشده) را دریافت می‌کنید. شماره سیم‌کارت را به‌صورت کامل وارد کرده و روی گزینه «تأیید» کلیک کنید. در صورتی که اطلاعات واردشده صحیح باشد فرایند با موفقیت انجام شده و اطلاعات دستگاه شما در این کارتابل قرار می‌گیرد.
 
 
بازیابی اطلاعات کارتابل کد ملی با یک سیم‌کارت
 
اگر در کارتابل کد ملی خود فقط یک شماره سیم‌کارت وارد کرده باشید و این شماره سیم‌کارت منقضی شده باشد و یا مالکیت آن را به شخص دیگری واگذار کرده باشید، و همچنین رمز کارتابل خود را نیز فراموش کرده باشید، می‌توانید با انجام فرآیند «فراموشی رمز کارتابل کد ملی»، تمامی اطلاعات دستگاه‌های شما در کارتابل کد ملی بازیابی می‌شود.
 
برای این کار، در صفحه اصلی سایت همتا، در قسمت «فراموشی رمز عبور» روی گزینه «بازیابی» کلیک کنید. در صفحه بازشده گزینه «پیام کوتاه» را انتخاب کنید. کد ملی، شماره سیم‌کارت جدید متعلق به کدملی خودتان و تاریخ تولد را وارد کنید. شماره سیم‌کارت جدید به کارتابل شما اضافه می‌شود و رمز جدید نیز به آن پیامک می‌شود.
 
البته در صورتی که در کارتابل کد ملی خود چندین سیم‌کارت‌ داشته باشید و فقط یکی از آن‌ها منقضی یا واگذار شده باشد، در مرحله شماره دو، امکان تعریف شماره سیم‌کارت جدید نمی‌باشد و با استفاده از سایر شماره‌های موجود در کارتابل می‌توانید رمز جدیدی برای کارتابل خود دریافت کنید.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.