اپلیکیشن

تلفن همراه

May 28, 2020
12:33 پنجشنبه، 8ام خردادماه 1399
کد خبر: 112312

خشم کاربران هندی از عملکرد برنامه تیک تاک

اپلیکیشن تیک تاک که به لطف قابلیت‌های ویدیویی خود، میلیون‌ها کاربر را در هند به خود جذب کرده، بعد از انتشار ویدیوهایی در پلتفرم خود، مورد انتقاد شدید کاربران قرار گرفته است.
 
در طی سه هفته اخیر، کاربران هندی در توییتر با انتشار عبارت‌هایی همچون BanTikTok، DeleteTikTok  و BlockTikTok، انتقاد و انزجار خود را نسبت به ویدیوهایی که در این اپلیکیشنی چینی منتشر شده، ابزار کردند.
 
این کاربران همچنین، تعداد زیادی از ویدیوهای تیک تاک را که به نوعی ترویج‌دهنده خشونت خانگی، بدرفتاری با حیوانات، نژادپرستی، سوءاستفاده از کودگان و بی‌اهمیتی به زنان بود، در توییتر به اشتراک گذاشتند. این مساله باعث شد تا میلیون‌ها کاربر هندی تیک تاک، در گوگل پلی استور امتیاز یک ستاره را که کمترین امتیاز محسوب می‌شوند، به این اپلیکیشن بدهند و نظرات انتقادی را نسبت به این اپلیکیشن در بخش نظرات قید کنند.
 
چنین رویه‌ای سبب شد تا امتیاز تیک تاک از 4.5 به کمتر از 1.2 برسد. اما در نهایت پای گوگل به ماجرا باز شد و اعلام کرد که این شرکت، چندین میلیون نظر منفی در خصوص اپلیکیشن تیک تاک را حذف کرد که با این کار، امتیاز تیک تاک به 1.4رسید.
 
در همین رابطه، بررسی‌های شرکت تحقیقاتی Apptopia نشان داد که میزان رضایت کاربران از این اپلیکیشن با توجه به نظرات قیدشده، از 86 درصد به 39 درصد کاهش یافت. ناگفته نماند که انتقادها و خشم کاربران از یک اپلیکیشن موضوع جدیدی نیست و در خود هند، این مساله چندین بار مشاهده شده است. برای مثال، در یک مقطع زمانی، سخنان یکی از بنیانگذاران اسنپ چت، منجر به آزردگی بسیاری از کاربران هندی این اپلیکیشن شد و علاوه بر کاهش چشمگیر تعداد کاربران، امتیاز آن نیز طور محسوسی کاهش پیدا کرد.
 
یکی از سیاستمداران هندی معتقد است که تیک تاک و مدیر این اپلیکیشن در هند، هیچ توجهی به نظرات کاربران و بازخوردهای آن‌ها از ویدیوهایی که در این پلتفرم منتشر می‌شوند، ندارد. با این حال، سخنگوی تیک تاک در بیانیه‌ای عنوان کرد که امنیت کاربران تیک تاک از اولویت‌های این شرکت محسوب می‌شود و با توجه به سیاست‌ها و خط مشی این شرکت، هر محتوایی که امنیت کاربران را به خطر بیاندازد، منجر به آسیب فیزیکی شود یا خشونت علیه زنان را ترویج دهد، حذف و حساب کاربری منتشرکننده آن ویدیو نیز مسدود خواهد شد. تیک تایک همچنین، این موضوع را از طریق مراجع قانونی نیز پیگیری خواهد کرد.
 
اما بایت‌دنس، مالک تیک تاک، هنوز اطلاعاتی را در خصوص میزان حذف محتواها و برخورد با اکانت‌های متخلف در هند ارائه نداده است. این برای چندمین بار است که عملکرد تیک تاک در هند، حساسیت‌هایی را به دنبال دارد و سال گذشته نیز دادگاه عالی هند، از اپل و گوگل خواست تا بدلیل انتشار محتواهای غیراخلاقی، این اپلیکیشن را از گوگل پلی و اپ استور حذف کنند که البته چند هفته بعد تیک تاک توانست تاییدیه حضور مجدد خود در این دو فروشگاه اپلیکیشن را بدست آورد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.