اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 30, 2020
10:54 شنبه، 10ام خردادماه 1399
کد خبر: 112347

رئیس هیات مدیره شاتل خبر داد: ارایه اینترنت با سرعت 70 مگ به مشتریان

رییس هیات مدیره گروه شرکتهای شاتل با اشاره به برنامه ارایه یک میلیون پورت اینترنت خانگی گفت: شاتل در یک روز 30تا 40 هزار پورت اینترنت به مشترکان ارایه می‌دهد و در تلاش است که در لایه اکسس سرعت 70-80 مگ به مشتری واگذار ‌شود که توانایی رقابت با اینترنت موبایل را داشته باشد.
محمدحسن شانه‌ساز زاده رییس هیات مدیره گروه شرکتهای شاتل در گفت‌وگو با مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه قرار است یک میلیون پورت اینترنت در اختیار مشترکان ADSL قرار گیرد اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که در اسفند ماه سال گذشته برای سرویس‌های کم‌بها و رایگان مانند، شبکه شاد و شبکه‌های آموزشی داشتیم اپراتورها راحتتر می توانند ظرف مدت یک ماه یک میلیون پورت اینترنتی را در اختیار مشترکان اینترنت ثابت قرار دهند و ما توانایی ارایه 30-40 هزار پورت روزانه را داریم.
وی با بیان اینکه یک میلیون پورت اینترنتی در 400 شهر و 1500 مرکز مخابراتی قرار است ارایه شود تصریح کرد: انجام این کار فشار زیادی بر بدنه اجرایی تحمیل نمی‌کند و همه فرآیندهای اداری به صورت مکانیزه انجام می‌شود و مشترکان از طریق سامانه شاتل پیشرفت کاری را می‌توانند پیگیری کنند و در هر مرحله‌ای از کار پیامک نیز برای مشترک ارسال می‌شود.
 
کاهش مدت زمان سیم‌کشی برای ارایه اینترنت
 
رییس هیات مدیره گروه شرکتهای شاتل با اشاره به اینکه کاهش مدت زمان رانژه (سیم‌کشی) از سه روز به چهار ساعت در دستور کار است خاطرنشان کرد: برای ایجاد پورت‌های اینترنتی در بسیاری از مراکز مخابراتی با مشکل نبود رانژه مواجه هستیم به طوری که ظرفیت، سرمایه‌گذار و یوزر وجود دارد اما به دلیل مشکلات داخلی و پر شدن رانژه مخابرات، سیم‌کشی متوقف شده است و این مشکل طبق دستور وزیر ارتباطات تا افتتاح یک میلیون پورت اینترنت رفع شده و ما  در 1500 مرکز مخابراتی شاتل این سرویس را به مردم ارایه می‌دهیم.
 
ارایه اشتراک یک ماهه رایگان
 
وی با بیان اینکه شاتل اشتراک یک ماهه به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهد تاکید کرد: برای اینکه بار ترافیکی از موبایل به اینترنت ثابت منتقل شود اشتراک یک ماهه رایگان در نظر گرفته شده است، در ارایه 100 گیگ ترافیک رایگان در اسفندماه سال گذشته به خوبی مهاجرت معکوس مردم از موبایل به اینترنت ثابت را نشان داد. این در حالی بود که پیش از اجرای طرح 100 گیگ ترافیک رایگان، اینترنت ثابت در حال فراموشی بود.
 
رییس هیات مدیره گروه شرکتهای شاتل درباره کیفیت سرویس دهی و جلب رضایت مشتریان پس از اتمام اشتراک رایگان توضیح داد: پیش‌بینی می‌شود پس از اتمام این طرح فقط 20درصد مشترکان اشتراک خود را تمدید نکنند و این احتمال وجود دارد اگر ما موفق شویم حتی بیشتر از فضای اولیه مشترک داشته باشیم.
 
سرعت 70-80 مگ در لایه اکسس
 
شانه‌ساز زاده با اشاره به  ارایه سرعت 70-80 مگ در لایه اکسس تصریح کرد: پس از ارایه 100 گیگ اینترنت رایگان و رد شدن از اوج مصرف اینترنت ثابت، مشترکان اینترنت ثابت در شاتل فقط 10 تا 15 درصد کاهش داشتند. بنابراین شبکه اینترنت ثابت نشان داد که توانایی پاسخگویی به تقاضا ها  را دارد. در تلاش هستیم با توسعه زیرساخت های ICT توسط VDSL ، در لایه اکسس هم سرعت 70-80 مگ به مشتری ارایه بدهیم که قابلیت رقابت را داشته باشد.
 
اینترنت کم‌بها و کاهش هزینه VOD ها
 
وی درباره ارایه اینترنت کم‌بها به تولیدکنندگان محتوا بیان کرد: از اسفند ماه تاکنون دو برابر افزایش مشترک داشتیم و استقبال خوبی از  VOD ها (تولیدکنندگان محتوا) صورت گرفت به طوری که VODها قیمت‌ها را از ماهی 25-30 هزار تومان به ماهی 5000 تومان کاهش دادند و برای نخستین بار فیلم‌های سینمایی در فضای مجازی اکران شد و تهیه کنندگان از میزان فروش و سرعت عمل راضی بودند و مردم هم استفاده کردند.
 
رییس هیات مدیره گروه شرکتهای شاتل با اشاره به افزایش پهنای باند در زمان کرونا تصریح کرد: وزیر ارتباطات  دستور داد پهنای باند ما در شرکت مخابرات و شرکت زیرساخت باز شود بنابراین شاتل در دوران قرنطینه 80درصد پهنای باند را افزایش داد و هر مقدار که مشتری درخواست داشت می‌توانست از آن استفاده کند و محدودیت نداشتیم.
 
وی با اشاره به نحوه رفع محدودیت پورت فیزیکی بیان کرد: برای افزایش باند در برخی مناطق نیازمند رفع محدودیت در پورت فیزیکی بودیم که با تلاش شرکت مخابرات طی 10 روز محدودیت‌ها رفع شد.
 
تولید محتواهای اختصاصی در «نماوا»
 
شانه‌ساز زاده درباره برنامه‌هایی برای جذب مخاطب در «نماوا» توضیح داد: ایجاد محتواهای انحصاری و تولید سریال را در دستور کار قرار داده ایم همچنین در تلاش هستیم هفته ای سه سریال در ژانرهای مختلف پخش کنیم و قیمت تمام شده را کاهش و با قیمت مطلوب در اختیار مردم قرار دهیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.