اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

June 7, 2020
16:41 یکشنبه، 18ام خردادماه 1399
کد خبر: 112701

هایلایت نتایج جستجوی گوگل در وب‌سایت‌ها با رنگ زرد ‌

 
 
گوگل اعلام کرد که به منظور کمک به کاربران در یافتن راحت‌تر و سریع‌تر اطلاعات مورد نیاز، از این پس بخش‌های مربوطه در وب‌سایت منبع با رنگ زرد هایلایت خواهند شد.
 
طبق گزارش SearchEngineLand، این ویژگی یعنی‌هایلایت شدن اطلاعات با رنگ زرد، در باکس‌هایی رویت می‌شود که در قسمت بالایی بخش نتایج جستجو به نمایش درمی‌آیند (Google Featured Snippet) و کاربر می‌تواند بدون نیاز به باز کردن وب‌سایت، اطلاعات مورد نیاز را دریافت کند.
 
تا پیش از این، کاربران برای مشاهده اطلاعات، می‌بایست حتما وارد وب‌سایت‌های مربوطه شوند اما از این پس، اطلاعات مورد نیاز با رنگ زرد‌هایلات شده و قابلت رویت خواهند بود و حتی بعد از ورود به سایت، مرورگر به صورت خودکار به پایین و به سمت بخشی که‌هایلایت شده، اسکرول خواهد کرد.
 
دنی سالیوان از مدیران گوگل در خصوص می‌گوید که چند وقتی است شرکت گوگل در حال کار روی این قابلیت است. این ویژگی در سال 2018 برای صفحات با فرمت (AMP) عرضه شد و در سال 2019 نیز، این ویژگی به صورت آزمایشی روی صفحات HTML مورد تست و ارزیابی قرار گرفت. تا اینکه اخیرا قابلیت مذکور رسما برای صفحات HTML عرضه شد و از طریق حساب کاربری Search گوگل در توییتر نیز تایید شد.
 
اگرچه در گزارش وب‌سایت مذکور اعلام شده که این ویژگی برای اغلب مرورگرها و باکس‌های Google Featured Snippet قابل استفاده است، اما گزارش‌هایی مبنی بر وجود نقص در عملکرد آن منتشر شده است. گفته می‌شود که این قابلیت در کروم دسکتاپ و سافاری در گوشی‌های هوشمند به خوبی کار می‌کند اما در اج یا سافاری دسکتاپ، رنگ زرد روی متون مشاهده نمی‌شود. گوگل اما در این رابطه اعلام کرد که ممکن است این عملکرد به دلیل عدم پشتیبانی برخی از مرورگرها، دچار اختلال شود.
 
با این حال، اگرچه شاید قابلیت مذکور از طریق نمایش اطلاعات مورد نیاز کاربران با رنگ زرد، ظاهر چندان خوشایندی را برای صفحه جستجو به دنبال نداشته باشد، اما می‌تواند به کاربر کمک کند تا اطلاعات مدنظر را راحت‌تر پیدا کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.