اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

June 16, 2020
11:01 سه شنبه، 27ام خردادماه 1399
کد خبر: 113001

قطعی گسترده اینترنت و تماس صوتی در آمریکا

 
 
 
روز گذشته سرویس های دیتا و تماس صوتی کاربران آمریکایی قطع شد و بیش از ۱۰۰ هزار نفر در آمریکا گزارش قطعی سرویس در وب سایت «داون دتکتور» را ثبت کردند.
 
به نقل از سی ان ان، روز گذشته مشتریان آمریکایی شرکت تی موبایل از قطعی گسترده سرویس‌های شبکه این شرکت خبر داده اند. آنها قادر به برقراری تماس یا دسترسی به اینترنت نبودند.
 
اپراتورهای دیگر موبایل نیز ادعا می‌کنند هنگامیکه مشتریانشان با خطوط تی موبایل تماس بگیرند، ارتباط آنها نیز قطع شده است.
 
نویل ری، مدیر بخش فناوری شرکت تی موبایل در یک توئیت نوشت: مهندسان ما مشغول حل مشکلات مربوط به تماس صوتی و دیتا در سراسر آمریکا هستند.
 
این شرکت بعداً اعلام کرد قطعی سرویس‌ها به دلیل مشکل روتینگ بوده که روی صوت و پیام تأثیر گذاشته است. چند ساعت بعد ری در توئیت دیگری نوشت: سرویس‌های دیتا اکنون در دسترس هستند و برخی مشکلات مربوط به تماس نیز برطرف شده است.
 
این درحالی است که بعد از ظهر روز گذشته، وب سایت Down Detector بیش از ۱۰۰ هزار گزارش مربوط به قطعی سرویس‌ها در سراسر آمریکا را ثبت کرده است. چند ساعت بعد تعداد گزارش‌های مذکور در وب سایت که به اختلال در تماس صوتی و دسترسی به اینترنت مربوط بود به ۲۵ هزار شکایت کاهش یافت.
 
به گفته پلیس محلی هریس کاونتی در ایالت تگزاس، قطعی سرویس‌های این اپراتور موبایل حتی به افراد اجازه نمی‌داد با اورژانس تماس بگیرند.
 
علاوه بر آن در وب سایتDown Detector هزاران گزارش مربوط به قطعی سرویس‌های شبکه وریزون نیز ثبت شد، اما سخنگوی این اپراتور ادعا کرد این گزارش‌ها اشتباه هستند.
 
به گفته این اپراتور موبایل، هرگونه اختلالی در سرویس‌های مشتریان مربوط به مشکلات شبکه تی موبایل است.
 
شرکت AT&T نیز اعلام کرد اختلالات در سرویس‌های مشتریانش نیز به مشکلات در شبکه تی موبایل مربوط بوده است. هزاران نفر از کاربران این اپراتور موبایل نیز گزارش‌های قطعی سرویس در وب سایتDown Detector ثبت کرده بودند. AT&Tدر یک توئیت نوشت: شبکه‌های ما به طور نرمال در حال فعالیت است. احتمال دارد برخی مشتریان نتوانند با افرادی که از سرویس شرکت‌های دیگر استفاده می‌کنند، ارتباط برقرار کنند.
 
همچنین در این وب سایت گزارش‌هایی مربوط به قطعی سرویس کاربران شرکت اسپرینت نیز ثبت شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.