اینترنت و شبکه

بازی

فناوری اطلاعات

June 19, 2020
12:25 جمعه، 30ام خردادماه 1399
کد خبر: 113102

رئیس هیات مدیره زیرساخت: با اضافه شدن مسیرهای جدید مشکل پینگ بازی‌ها حل می‌شود

 
 
 
کاربران در شبکه‌های اجتماعی از اختلال در اینترنت خود خبر می‌دهند و نسبت به کاهش سرعت اینترنت خود گله‌منداند، با این حال حمید فتاحی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام می‌کند که وضعیت شبکه زیرساختی کشور در شرایط مناسب و ثابتی قرار دارد و هیچ قطعی در مسیر شبکه زیرساخت ایجاد نشده که باعث کاهش سرعت اینترنت شود. البته فتاحی اعلام می‌کند که قطع فیبر در خلیج فارس که مسیر ارتباطی مناسب برای انجام بازی‌های آنلاین را فراهم می‌کند باعث پایین آمدن پینگ بازی‌ها و تجربه ناخوشایند برای افرادی که بازی انجام می‌دهند شده است. فتاحی تاکید می‌کند که آنها در حال رایزنی هستند تا با ایجاد مسیرهای جایگزین بیشتر مشکل پینگ در بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی را حل کنند.
 
 این اولین بار نیست که بالا رفتن پینگ سبب شکایت گروهی می‌شود که از کاربران بازی‌های آنلاین رایانه‌ای یا موبایلی هستند. برای نمونه آخرین بار ۲۹ فروردین ماه محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یک استوری اینستاگرامی ضمن پوزش از کاربران، با اعلام اینکه در یک مسیر بین‌المللی فیبرنوری با قطعی مواجه شده که بهترین مسیر پینگ ( زمان دسترسی کاربر به محتوا) برای بازی‌ها را فراهم می‌کرده و همین هم شرایط باعث شده تا بازی‌دوستان با مشکل و اختلال هنگام استفاده از اینترنت و انجام بازی‌های خود روبه‌رو شوند.
 
حالا حمید فتاحی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با اعلام اینکه آنها در تلاش برای رفع این قطعی هستند به پیوست گفت: «مسیر فیبر در خلیج فارس که دچار قطعی شده یکی از نزدیک‌ترین نقطه‌های جغرافیایی است که بازی‌های مختلف در منطقه ما در آن میزبانی می‌شوند و در واقع این مسیر آنقدر مناسب است که به واسطه آن گیمر‌ها می‌توانند بهترین پینگ را دریافت کنند. تامین زیرساخت از این مرکز داده نسبت به اروپا برای ما مشکلات زیادی در پی داشته؛ اما برای پاسخ به درخواستهای طیف وسیع کاربران این حوزه، شرکت زیرساخت این ارتباط را برای کاربران داخل کشور برقرار کرد.» آنطور که فتاحی می‌گوید با این کار و در قدم اول کیفیت برخی از بازی‌ها به شکل مطلوبی بهبود یافت؛ اما به علت قطع شدن فیبر در خلیج فارس، مسیر ارتباطی قطع شده و در موردی بسیار نادر مسیر جایگزین نیز همزمان با این قطعی، دچار مشکل شده است.
 
او یکی از عوامل اصلی در طولانی شدن بازیابی این مسیر ارتباطی را شیوع ویروس کرونا می‌داند و توضیح می‌دهد: «به دلیل شیوع ویروس کرونا بازیابی این مسیر ارتباطاتی چندین بار به تعویق افتاده است. این مساله باعث شده نزدیک به دو هفته کشتی مربوط به تجهیزات رفع خرابی فیبر را قرنطینه و آن را ایزوله کنند. طبق قراری که از قبل داشتیم، بنا بود مشکل کاملا رفع شود؛ اما به دلیل شیوع این ویروس کارها با تاخیر همراه شد و نتوانستیم سر زمان مشخصی که به گیمرها قول داده بودیم مشکل را حل کنیم.»
 
فتاحی اعلام می‌کند که تیم‌های زیرساخت به صورت ۲۴ ساعته در حال پیگیری رفع این مشکل هستند و به همین دلیل هم از طریق برگزاری جلسات مجازی تلاش کرده‌اند تا حدودی تاخیر اتفاق افتاده برای بازیابی این مسیر را جبران کنند. او تاکید می‌کند که می‌داند بازی‌های رایانه‌ای یا موبایلی برای برخی صرفا جنبه تفریحی دارد اما این حوزه برای برخی دیگر منبعی برای درآمد است، بنابراین آنها در تلاش برای رفع هرچه سریعتر این قطعی اتفاق افتاده هستند.
 
او در این زمینه توضیح داد: «به دنبال اتفاق اخیر تصمیم گرفته شده تا برای پایداری مسیرهای ارتباطی با سرورهای بازی، ‌مسیرهای جدیدی را با مسیرهای قبلی جایگزین کنیم تا از این طریق بتوانیم به نیاز کاربران در این بخش پاسخگو باشیم.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.