اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

June 21, 2020
15:09 یکشنبه، 1ام تیرماه 1399
کد خبر: 113190

تیپاکس خبر داد: شخصی‌سازی محصولات پستی به کمک هوش مصنوعی

مهرداد فاخر، مدیرعامل تیپاکس، در نشست شصتمین سالگرد تاسیس این مجموعه گفت: «در آینده نه‌چندان دور هوش مصنوعی و روباتیک تاثیر چشمگیری در صنعت لجستیک خواهد داشت و ماهیت حمل‌ونقل کالاها را تغییر می‌دهد. ما قصد داریم با اتوماسیون، استفاده از هوش مصنوعی و روبات‌های هوشمندی که درحال‌حاضر در سراسر دنیا، مسیر پیشرفت را تغییر داده‌اند، آینده تیپاکس را خودکار و دیجیتالی کنیم.»
فاخر با تاکید بر نقش این شرکت به‌عنوان یک سرویس پست خصوصی در تامین رفاه مردم و برآوردن خواسته‌های لجستیکی گفت: ایجاد تغییرات در ساختار سنتی تیپاکس، عملا از سال ۹۶ آغاز شد و بعد از یک سال تقریبا از یک شرکت کاملا سنتی به یک سازمان نوآور بر پایه بسترهای نرم‌افزاری رسید.  مدیرعامل تیپاکس در ادامه با اشاره به تجربه توسعه در تیپاکس افزود: «در طول سه سالی که تیپاکس درگیر توسعه بوده، از آنجا که مسیر پیشرفت را از زیرساخت‌های اصلی خودش آغاز کرده، تا امروز دچار مشکل جدی نشده است. ما این زیرساخت‌ها را از سیستم مرتب‌سازی کالاها گرفته تا عملیات فروش توسعه دادیم و بعد از آن تلاش کردیم تا تحولی در زمینه منابع انسانی سازمان ایجاد کنیم. طبیعتا این مسیر به سادگی هموار نشده و ما هم درگیر آزمون و خطاها و چالش‌های زیادی بوده‌ایم اما از آنجا که چشم‌اندازمان برای توسعه مشخص بوده، توانسته‌ایم کاملا یکدست عمل کنیم و با همین زیرساخت‌ها قدم در مسیر توسعه بازاریابی و برند گذاشته‌ایم.»
 
او ضمن توضیح روند تغییرات سیستم‌های لجستیکی و یافته‌های جدید شرکت‌های مختلف در سراسر دنیا، افزود: «یکی از چشم‌اندازهای ما در آینده شخصی‌سازی محصول با استفاده از زیرساخت‌های فناورانه و هوش مصنوعی در تیپاکس است. با تحقق این هدف قادر خواهیم بود برای هر فرد سرویس مختص خودش را تعریف کنیم. آنچه به‌عنوان خدمت پستی امروزه در ایران درحال اجراست، عموما ارائه یک سرویس مشخص و بدون تغییر است درحالی‌که هر مشتری نیاز متفاوتی دارد و رفع آن نیازها خدمات ویژه‌ای می‌طلبد. در «شخصی‌سازی محصول» خدمات پستی، هدف ارائه سرویس‌های کاملا اختصاصی متناسب با نیاز هر مشتری است به‌طوری‌که هر شخصی با ورود به سامانه ارائه خدمات، بتواند با کنار هم قرار دادن چندین گزینه، یک خدمت پستی اختصاصی و متناسب با شرایط خود طراحی کند.»
 
مهرداد فاخر با اشاره به برنامه‌هایی که این مجموعه به فراخور پیشرفت تکنولوژی در چشم‌انداز آتی خود درنظر گرفته، گفت: شاید این دورنمایی بعید و دور از دسترس به‌نظر برسد اما نقطه‌ای است که در صورت نیل به آن می‌توانیم جریان لجستیکی کارآمدی را ایجاد کنیم. از طرف دیگر همان‌طور که می‌دانید سهم عمده‌ای از گازهای گلخانه‌ای در دنیا توسط سیستم‌های حمل‌ونقل ایجاد می‌شود، بنابراین با اتوماسیون و استفاده از همین هوش مصنوعی ما می‌توانیم قدمی در مسیر بهبود وضعیت زمین برداریم.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.