تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 6, 2020
10:56 دوشنبه، 16ام تیرماه 1399
کد خبر: 113753

سونی تغییر نام می‌دهد

بر اساس تصمیم اتخاد شده در جلسه سهامداران شرکت سونی که جمعه گذشته برگزار شد، نام این شرکت به «گروه سونی» (Sony Group) تغییر می‌یابد. این تصمیم از آوریل سال آینده میلادی اجرایی خواهد شد.
 
 
 
 این نخستین بار در 60 سال گذشته است که سونی نامش را تغییر می‌دهد. سونی که یک شرکت بزرگ چند ملیتی است، عمدتا در زمینه تولید محصولات الکترونیکی فعالیت می‌کند. این شرکت در سال 1946 به دست جینگ شندا و شودا موریتا تاسیس شد. اما هدف این شرکت از تغییر نام، می‌تواند گسترش فعالیت‌ها و حضور در بازارهایی مانند خدمات مالی و سایر کسب‌وکارها باشد.
 
یوشیدا کنیچیرو، مدیر ارشد اجرایی سونی در این رابطه گفت: ما تصمیم به تغییر نام شرکت به گروه سونی گرفتیم؛ زیرا می‌خواهیم برای توسعه و تحول در کسب‌وکارمان، از تنوع پرتفوی تجاری خود بهره کامل ببریم.
 
اما این نخستین بار نیست که این مجموعه نام خود را تغییر می‌دهد. شرکتی که شندا و موریتا تاسیس کردند، ابتدا شرکت صنایع ارتباطات توکیو (Tokyo Telecommunications Industry) نام داشت، اما در سال 1958 میلادی، نام این شرکت به سونی تغییر داده شد که تا کنون نیز همین نام پابرجا بود. انتخاب نام سونی، به دلیل خواست شودا موریتا به ساخت یک برند جهانی انجام شد. حالا یوشیدا، مدیر ارشد اجرایی سونی نیز معتقد است که تغییر نام، سونی را به مرحله بعدی از فعالیت‌هایش رهنمون می‌شود.
 
منتقدان مدت‌ها بر این باور بودند که سونی دچار تنوع زیاد کسب‌وکارهاست و سرمایه‌گذاران، از خرید سهام شرکت‌هایی با این همه تنوع، سرباز می‌زنند. در سال‌های اخیر، برخی از شرکت‌های ژاپنی به ویژه هیتاچی، از تعدادی از کسب‌وکارهای حاشیه‌ای خود خارج شدند تا به کسب‌وکار اصلی خود بپردازند. اما بحران کرونا، پیام دیگری داشت و نشان داد که مدل کسب‌وکار متنوع شرکت‌هایی مانند سونی، مزایایی هم دارد. این شرکت با حضور در بازارهایی مانند بازی‌های رایانه‌ای، موسیقی و سایر کسب‌وکارهای صنعت سرگرمی، در این دوران می‌توانست نیازهای مصرف‌کنندگانی را که اوقات قرنطینه را می‌گذراندند، برآورده سازد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.