تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 6, 2020
14:54 دوشنبه، 16ام تیرماه 1399
کد خبر: 113775

بالاترین ترافیک مرسولات پستی در زمان شیوع کرونا رقم خورد

مدیر کل تجزیه و مبادلات شرکت ملی پست گفت: شرکت پست با وجود دریافت و ارسال بالاترین ترافیک مرسولات پستی تاریخ خود در دوران کرونا، از ایمنی و سلامت کارکنان و مشتریان غافل نبوده است.
 
 
 
 به نقل از شرکت ملی پست، حمیدرضا آقاجانی مدیر کل تجزیه و مبادلات شرکت ملی پست، با اشاره به حجم بالای ارسال مراسلات گفت: عملکرد شبانه روزی کارکنان اداره کل تجزیه و مبادلات در زمان شیوع کرونا، همسو با اهداف استراتژیک شبکه پستی قابل تقدیر است.
 
وی با تاکید بر اینکه همراه با سهولت دسترسی آسان و سریع همگانی به اینترنت و فناوری‌های نوین، کسب و کار در بستر فضای مجازی نیز گسترش چشمگیری داشته است، تصریح کرد: در این شرایط، پست در سراسر دنیا به ویژه در ایران به عنوان بستری ارتباطی بسیار کارآمد، میان مشتریان و ارائه دهندگان خدمات و کالاها، دستخوش تحولاتی بنیادین شد.
 
به گفته آقاجانی، در ماه‌های اخیر و همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور و افزایش سطح آگاهی از خطرات ابتلا به این بیماری، گرایش مردم به خریدهای الکترونیکی بیشتر شد. به طوری که خریدهای اینترنتی بیش از پیش مورد استقبال عمومی قرار گرفت و تعداد زیادی از مردم با مراجعه به سایت‌ها و پایگاه‌های فروش خدمات و کالا، نیازمندی‌ها و مایحتاج خود را از فضای مجازی تهیه می‌کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: اداره کل تجزیه و مبادلات پستی در جایگاه مهمترین و بزرگترین مرکز مبادله پستی کشور، با درک عمیق از همه‌گیری ویروس کرونا و با وجود تقارن موج اول شیوع این بیماری با تعطیلات نوروز، همه ظرفیت خود را برای خدمت‌رسانی شبانه‌روزی و بی‌وقفه به مردم به کار گرفت.
 
مدیر کل تجزیه و مبادلات شرکت ملی پست افزود: کارکنان این حوزه  برای انجام ماموریت و رسالت اصلی شبکه که حمل و نقل و تحویل مرسولات و تحقق شعار اصلی پست یعنی «سرعت، دقت، امنیت» با وجود همه محدودیت‌های موجود و افزایش چشمگیر حجم مبادلات پستی، توانستند سهم بسزایی در کنترل شیوع و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا داشته باشند.
 
وی بیان کرد: با وجود آنکه در زمان شیوع موج اول کرونا، بسیاری از کسب و کارها تعطیل، خطوط پروازی و ریلی متوقف، حمل و نقل جاده‌ای محدود شد، اما شواهد موجود بیانگر آماده سازی و رهسپاری به موقع تمامی مرسولات وارده به این مجموعه و افزایش ۱۱۰ درصدی بسته، امانت و مرسولات تجارت الکترونیک در ماه‌های پایانی سال ۹۸ و آغاز سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه بودیم.
 
آقاجانی تصریح کرد: کارکنان مسئولیت پذیر و دلسوز اداره کل تجزیه و مبادلات توانستند با شیفت‌های شبانه‌روزی و بدون تعطیلی در هر شرایطی، وظیفه مهم دریافت، آماده سازی و رهسپاری به موقع کالاها و خدمات مورد نیاز مردم را با وجود تمامی محدودیت‌ها به شایستگی به انجام برسانند.
 
وی تاکید کرد: این اداره کل با وجود دریافت و ارسال بالاترین ترافیک مرسولات پستی در تاریخ خود، به هیچ وجه از جنبه‌های ایمنی و سلامت کارکنان و نیز دریافت کنندگان خدمات پست غافل نبوده و با هدف حفظ سلامتی و ایمنی نامه رسانان و هموطنان که انتظار داشتند بسته‌های خود را در شرایط کاملا بهداشتی و به دور از هرگونه آلودگی دریافت کنند، به طور مستمر و روزانه تمامی بخش‌های اجرایی و همچنین مرسولات پستی (بسته‌ها و امانات)، تجهیزات و اقلام مصرفی و… را پاکسازی، ضدعفونی و گندزدایی کرد.
 
به گفته آقاجانی، کارکنان اداره پست خارجه نیز به عنوان تنها درگاه بین المللی ورود و خروج مرسولات خارجه در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، با وجود خطرات و تهدیدات جدی سلامتی، ایثارگرانه و مسئولانه بسته‌های دریافتی از کشورهای دیگر را ضدعفونی و پاکسازی کرده و پس از ۴۸ ساعت قرنطینه، به مقاصد داخلی ارسال کردند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.