اپراتورها

تلفن همراه

July 12, 2020
10:54 یکشنبه، 22ام تیرماه 1399
کد خبر: 113963

قطع بیش از ۳۱۹ هزار سیم‌کارت مزاحم

 
 
آخرین آمار تعداد خطوط شخصی قطع‌شده به دلیل مزاحمت پیامکی، حاکی از مسدود شدن ۳۱۹ هزار و ۷۹۹ خط شخصی توسط رگولاتوری است.
 
برای جلوگیری از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی، راه‌های مختلفی از جمله استفاده از سامانه #۸۰۰* که برای ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی که از طریق سامانه‌های ارسال پیام کوتاه و با سرشماره‌های مختلف برای مشترکان تلفن همراه ارسال می‌شد، ایجاد شد و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز سامانه ۱۹۵ را برای ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی که با شماره‌های شخصی ارسال می‌شدند، راه‌اندازی کرد.
 
مسدود کردن خطوط شخصی پس از این‌که کسب‌وکارها با مسدود شدن سرشماره‌های پیامکی، به ارسال پیامک تبلیغاتی با خطوط شخصی اقدام کردند، اتفاق افتاد و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصمیم گرفت سامانه ۱۹۵ را برای مقابله با پیامک‌های تبلیغاتی که با شماره‌های شخصی ارسال می‌شوند، راه‌اندازی کند.
 
از سوی دیگر، مسدود کردن سرشماره‌های شخصی بدون شکایت از طرف کاربران، از طریق شناسایی رفتار سیم‌کارت‌هایی که تنها به ارسال پیامک‌های انبوه اقدام می‌کردند و استفاده‌های دیگری از جمله تماس و پیامک نداشتند هم راه دیگری برای جلوگیری از ارسال پیامک‌های مزاحم با شماره‌های شخصی بود.
 
بر این اساس، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از زمان مسدود کردن پیامک‌های مزاحم، تعداد خطوط شخصی قطع‌شده به دلیل مزاحمت پیامکی را اعلام می‌کند که طبق این آمار، تا امروز ۲۲ تیرماه سال جاری، ۳۱۹ هزار و ۷۹۹ خط شخصی به دلیل مزاحمت پیامکی قطع شده است.
 
کاربران در صورت مواجهه با پیامک‌هایی که اقدام به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی با شماره شخصی می‌کنند، می‌توانند شماره مورد نظر را به سامانه ۱۹۵ ارسال کرده تا روند مسدود کردن سیم‌کارت‌های مزاحم را تسریع کنند.
 
پیش از این، پیمان قره‌داغی -مدیرکل دفتر حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- اظهار کرده بود: پیامک از طریق سرشماره‌ها برای کسانی که دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را مسدود نکردند، قابل ارسال است اما اگر با ستاره ۸۰۰ مربع دریافت پیامک‌های تبلیغاتی قطع شده باشد، نباید از سرشماره‌ها پیامکی بیاید و اگر بیاید تخلف است. تخلفات مربوط به سرشماره‌ها هم قابلیت ارسال پیامک به ۱۹۵ دارد و هم مردم می‌توانند در سایت ir.۱۹۵ شکایتشان را ثبت کنند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.