تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 14, 2020
11:09 سه شنبه، 24ام تیرماه 1399
کد خبر: 114052

نوسازی برند پست/شرکت ملی پست به دنبال احیای فرهنگ نامه‌نگاری است

سرپرست دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست گفت: با تشکیل کمپین‌ها و موج‌های رسانه‌ای در صدد احیای فرهنگ نامه‌نگاری و زنده کردن دوباره نامه‌های کاغذی هستیم.
 
 
 
به نقل از شرکت ملی پست ،حسن عمیدی سرپرست دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست گفت: با تشکیل کمپین‌ها و موج‌های رسانه‌ای در صدد احیای فرهنگ نامه‌نگاری و زنده کردن دوباره نامه‌های کاغذی هستیم.
 
وی با اشاره به تاثیر اپلیکیشن‌های ارسال مرسولات بر کار پست، افزود: اپلیکیشن‌هایی هستند که فعالیت های پستی انجام می‌دهند اما قطعا یک اپلیکیشن موبایلی برای پست با این امکانات و ظرفیت‌های وسیع رقیب محسوب نمی‌شود و تاثیری در فعالیت‌های این شرکت ایجاد نمی‌کند.
 
عمیدی با یادآوری هدف شکل‌گیری شبکه پستی، اظهار داشت: پست یکی از کهن ترین شیوه‌های ارتباطی مردم یک کشور با سرزمین‌های دیگر است، شیوه‌ای که سابقه‌اش به شکل رسمی به سه قرن پیش می‌رسد و به شکل غیررسمی نیز می‌توان قدمت آن را به کبوترهای نامه‌بر یا چاپارهایی که نامه‌ای را از یک کشور به کشوری دیگر می‌برند، منتهی دانست.
 
پست به نوستالژی تبدیل نشده است
 
وی تاکید کرد: شاید با آمدن ایمیل و ارتباطات اینترنتی امروز، دیگر پست نامه‌های کاغذی و انتظار برای رسیدن نامه‌ای که پستچی به در خانه بیاورد، از سبک زندگی ما دور شده است ولی هنوز هم تنها پست اولین راه ارتباطی انسانها در سرزمین‌های مختلف است و تنها پست می‌تواند بسیاری از بسته‌ها را از مکانی به مکانی دیگر منتقل کند، نه هیچ ارتباط اینترنتی. بنابراین نمی‌توان گفت پست به نوستالژی تبدیل شده است بلکه پست خاطرات نوستالژی را زنده می‌کند.
 
عمیدی یادآور شد: این را هم بدانیم هنوز هم نامه کاغذی، حس متفاوتی را به افراد منتقل می‌کند، حسی که نامه‌های آنلاین قادر به انتقال آن نیستند. اکنون در برخی کشورها با وجود دسترسی‌های آنلاین، روند ارسال نامه‌های پستی رو به افزایش است و به نوعی کمپین‌هایی در حال احیای نامه‌های پستی هستند. برای مثال در فرانسه و مالزی حجم کارت پستال‌ها بسیار بالاست. در ایران هم همزمان با عید نوروز حجم کارت پستال‌ها بیشتر می‌شود.
 
رگولاتوری باید با اپلیکیشن‌های بی‌مجوز پستی برخورد کند
 
عمیدی همچنین به مجوز نداشتن برخی اپلیکیشن‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به مجوز نداشتن برخی اپلیکیشن‌ها، طبق قانون اساسنامه پست، می‌بایست رگولاتوری ورود و با این شرکت‌ها برخورد کند. چرا که امنیت مرسولات و امانات مردم در کنار سایر موارد نیز مطرح است.
 
وی افزود: اکنون شرکت ملی پست اپلیکیشن اختصاصی خود را توسعه داده است که بستری مناسب برای ارائه خدمات پستی به مردم است. اپلیکیشن پستخونه که با نصب آن مردم می‌توانند یک دفتر پستی در تلفن همراه خود داشته باشند.
 
عمیدی با تاکید بر اینکه شرکت ملی پست در طی این سال‌ها که ارتباطات اینترنتی شده، بیکار ننشسته است، گفت: شبکه پستی در این سال‌ها همواره تحول را در دستور کار داشته و اقدامات مهمی را طی سال‌های اخیر انجام داده است. تفکر سنتی سالهاست در این شرکت برچیده شده و محصولات و سرویس‌های نوین جایگزین پست سنتی شده است .
 
 هنوز از تمامی ظرفیت‌های شرکت ملی پست استفاده نمی‌شود
 
وی با بیان اینکه در چرخه تغییراتی که در قرن بیست و یکم به کسب‌وکارها تحمیل شده، حوزه پست نیز در سطح جهان تغییرات زیادی داشته است گفت: در ایران هم فعالیت پست از جنبه سنتی انتقال نامه و مرسولات کوچک به سمت ارائه خدمات ارزش‌ افزوده و سرویس‌های متنوع حمل مرسوله تغییر کرده اما با این‌ همه هنوز از تمامی ظرفیت‌های شرکت ملی پست استفاده نمی‌شود.
 
سرپرست دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست افزود: این مسئله باعث شده بعد از انجام طرح‌های مطالعاتی، طرح تحول پست در کشور تصویب شود و در دستور کار قرار بگیرد تا با اشتراک‌گذاری امکانات موجود در شرکت‌های توانمند بخش خصوصی، هم در راستای بهبود سرویس‌دهی و هم برای واگذاری امور مردم به‌خود آنها اقدام شود.
 
به گفته عمیدی با این طرح، دگرگونی زیادی در عملیات رخ خواهد داد و در نهایت شرکت ملی پست به‌ طور جدی تصدی گری را رها کرده و به‌ جای رقابت با بخش خصوصی فعال در این حوزه، وارد شراکت می‌شود.
 
برند پست، نوسازی شده است
 
سرپرست دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست با تاکید بر اینکه طرح تحول پست، تغییرات بنیادین در این شرکت ایجاد کرده، گفت: پوست‌اندازی شبکه و نوسازی اجزای مختلف آن از جمله این تغییرات است. به عبارت دیگر برند پست، در حال نوسازی است. در همین راستا از هویت بصری برند سازمانی نیز غافل نبوده ایم و در تمام المان‌های مرتبط شامل فضاهای فیزیکی و مجازی و حوزه‌های کسب و کاری، این تغییر آغاز و بیش از نیمی از آن به انجام رسیده است .
 
وی یادآور شد: لوگوی جدید پست طراحی و رونمایی شد و برآنیم تا معنای زیبایی شناختی برندمان را به مشتریان منتقل کنیم . همزمان با خلق این نوسازی‌ها، نوآوری و نوگرایی را در فعالیت‌های شبکه به معرض نمایش می‌گذاریم .
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.