تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 20, 2020
12:02 دوشنبه، 30ام تیرماه 1399
کد خبر: 114262

هجوم غول های فناوری دنیا به بازار دیجیتال هند

به نظر سال 2020 برای هندی‌ها سال خوش‌یمنی بوده چرا که از آغاز این سال، شرکت‌های بزرگ فناوری آمریکایی بیش از 17 میلیارد دلار در این کشور سرمایه گذاری  کرده‌اند.
 
آمازون در ماه ژانویه از اختصاص یک میلیارد دلار برای سرمایه گذاری  در این کشور خبر داد و طولی نکشید که که در ماه آوریل، فیسبوک نیز با اختصاص چیزی حدود 6 میلیارد دلار، تمایل خود را برای ورود به بازار هند اعلام کرد.
 
فیسبوک اما بیشترین میزان سرمایه گذاری  را با در نظر گرفتن 10 میلیارد دلار به خود اختصاص داده است. این‌ها تنها بخشی از تعهدات شرکت‌های بزرگ فناوری در هند است و در طی یکی دو ماه اخیر و با ورود سایر شرکت‌ها که بخش عمده‌ای از آن‌ها آمریکایی هستند، این عدد از 20 میلیارد دلار نیز عبور کرده است.
 
هجوم این حجم از شرکت‌های فناوری به هند و سرمایه گذاری  در این کشور در شرایطی اتفاق افتاده که تا چند ماه پیش، بسیاری از همین شرکت‌ها مواضع تندی را علیه قانون‌گذاری‌های هند در این زمینه اتخاذ کرده بودند و بسیاری از مدیران عامل شرکت‌ها هیچ تمایلی به حضور در این کشور نداشتند.
 
اما با آغاز همه‌گیری ویروس کرونا و فروپاشی اقتصاد جهانی و همچنین ضربه شدید آن به اقتصاد هند، همه چیز تغییر کرد. از طرفی دیگر، تیرگی روابط میان هند و چین نیز مزید بر علت شد تا هندی‌ها به سمت شرکت‌های آمریکای تمایل بیشتری پیدا کنند. همچنین با توجه به آینده نه چندان روشن همکاری‌های میان شرکت‌های آمریکایی با چین، اهمیت هند برای آمریکایی‌ها بیش از پیش احساس می‌شود.
 
اما این موارد، تنها دلایل ورود شرکت‌های فناوری آمریکایی به کشور هند نبوده است. این کشور به لطف 700 میلیون کاربر اینترنت، سهم قابل توجهی را در اقتصاد دیجیتالی دنیا دارد و تقریبا نیم میلیارد نفر نیز هنوز به جمع کاربران آنلاین اضافه نشده‌اند. از این رو، چنین ظرفیتی قطعا می‌تواند نگاه شرکت‌های فناوری آمریکایی را برای ورود به این کشور جلب کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.