سرویس بازگشت وجه نقد هنگام خرید آنلاین تخفیفان به نام «کد تخفیف و پولتو» پس از پایان فاز آزمایشی، در ماههای اخیر به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد. در فاز اول این سرویس با بیش از ۱۰۰ سایت آنلاین قرارداد همکاری منعقد کرده و به گفته مدیر دپارتمان محصول تخفیفان در دو ماه گذشته در کل ۵۰۰ میلیون تومان وجه نقد به حساب کابرانی که از این سرویس اقدام به خرید آنلاین از سایتهای مختلف کردهاند، بازگردانده شده است.
محسن رفاعی، مدیر دپارتمان محصول تخفیفان در مورد این سرویس و هدف از راهاندازی آن در تخفیفان گفت: «هدف و چشم انداز تخفیفان این است تا بهترین تخفیفهای موجود در سایتهای آنلاین و کسبوکارهای آفلاین را به مردم عرضه کند. از چند سال پیش این موضوع را در نظر داشتیم تا مردم با شرایط بهتر خرید آنلاین خوبی داشته باشند. برای رسیدن به این هدف سال گذشته مدل «کد تخفیف» را در تخفیفان راهاندازی کردیم.»
او ادامه داد: «به عنوان مثال اگر مشتری میخواهد از طریق سایتهای مختلف کالا یا خدماتی را دریافت کند و به دنبال گرفتن کد تخفیف است، میتواند در این سرویس تخفیفان جستوجو و تخفیفهای مربوط به فروشگاه آنلاین را پیدا و استفاده کند؛ اما مدل کد تخفیف مشکلاتی داشت مانند اینکه تخفیفها همیشگی نبود و در سیاست برخی از سایتها هم ارائه تخفیف وجود نداشت. چون هدف تخفیفان این است تا مردم به تخفیفهای دائمی و به خدمات آنلاین بیشتری دسترسی داشته باشند، به همین خاطر نیاز داشتیم تا مدل کدتخفیف را تغییر دهیم و در نهایت سرویس پولتو برای خرید از طریق سایتهای آنلاین پیادهسازی شد.»
به گفته رفاعی آذرماه سال گذشته نسخه اولیه از محصول پولتو پیادهسازی شد و تیم تخفیفان انعقاد قرارداد با سایتهای آنلاین مختلف را آغاز کردند و از ابتدای سال ۹۹ فعالیت این سرویس به صورت رسمی شروع شد. او همچنین تاکید کرد: «هنوز هم این محصول در حال توسعه است و هدف از راهاندازی «پولتو» این بود تا خرید آنلاین مردم افزایش پیدا کند و پیشنهادهای تخفیفی بیشتری دریافت کنند و همچنین از خرید خود نفعی هم ببرند.»
او همچنین بیان کرد: «سرویس «کد تخفیف و پولتو»، اولین سرویس آنلاین بازگشت وجه نقد هنگام خرید آنلاین در کشور است و با سایتهایی مانند دیجیکالا، مقداد آیتی، مدیسه، نماوا، اسنپ و تمام کسب وکارهای بیمهای مانند بیمه بازار و ازکی و غیره قرارداد داریم و مشتریان میتوانند از طریق تخفیفان از این سایتها خرید کنند و درصدی از هزینهشان به حساب کاربری آنها بازمیگردد.»
او همچنین در مورد نحوه فعالیت سرویس «پولتو» در مثالی توضیح داد: «به عنوان مثال مشتری کالایی را از دیجیکالا ده هزار تومان خریداری میکند. او میتواند این کالا را از طریق حساب کاربری خود در تخفیفان و به کمک سرویس پولتو از دیجیکالا هشت هزار تومان بخرد و در نهایت هم دو تومان به حساب کاربری او بازگردانده میشود. اگر مبالغ جمعآوری شده درحساب کاربری مشتری زیر ۵۰ هزار تومان باشد، کاربران میتوانند با آن مبلغ از پیشنهادهای تخفیفان خریداری کنند و اگر این مبالغ بالای ۵۰ هزار تومان باشند، میتوانند مبلغ جمع شده را از تخفیفان بخواهند تا به شماره کارتشان بازگرداند.»
رفاعی همچنین در صحبتهای خود به نحوه خرید آنلاین از طریق سرویس «پولتو» اشاره و بیان کرد: «کاربران با حساب کاربری خود وارد سایت تخفیفان میشوند. دربخش «کدتخفیف و پولتو» سایت مورد نظر خود را مییابد و به نوعی از طریق تخفیفان از آن سایت خرید میکند. پس از آن بحث فرآیند پرداخت هزینه کالا و اینکه کالای مشتریان برگشت خورده یا سفارش لغو شده را ما با سایت مورد نظر بررسی میکنیم و زمانی که مطمئن شدیم خرید کاربران نهایی شده، بخشی از هزینه او را به حساب کاربریاش بازمیگردانیم.»
او در ادامه اضافه کرد: «فرآیند بازگشت پول به حساب کاربری در هرسایت متفاوت است. برگشت کالا در دیجیکالا ۷ روز است و تا زمانی که کالا ارسال شود و برگردد حدود ۱۴ روز به طول میانجامد. در سایتهای دیگر امکان دارد این زمان کمتر باشد.»
در سرویس «کدتخفیف پولتو» کاربران از سایتهای آنلاین خرید میکنند و درصدی از هزینه به حساب کاربریشان بازگردانده میشود
به گفته رفاعی برای اینکه سایتها همکاری خود را با تخفیفان آغاز کنند، باید فرآیند فنی بین سایتها و تخفیفان طی شود و هماکنون تخفیفان با بیش از ۱۰۰ سایت قرارداد منعقد کرده است. او همچنین تاکید کرد: «تعداد سایتهایی که میخواهند در این سرویس با ما همکاری کنند، در حال افزایش است. ما در تخفیفان هم در مورد مارکتینگ بحث بازگشت مشتری و ترغیب مشتری به خرید بیشتر را انجام میدهیم.»
او در پاسخ به این سوال که نحوه درآمدزایی تخفیفان از این سرویس به چه صورت است، بیان کرد: «به ازای همه خریدها ما کمیسیون دریافت میکنیم که بخشی از این کمیسیون را با مشتریان به اشتراک میگذاریم و بخشی دیگر به تخفیفان تعلق میگیرد. به عنوان مثال به ازای معرفی یک مشتری به دیجیکالا ۱۰ هزار تومان کمیسیون دریافت میکنیم که ۸ هزار تومان را به مشتری میدهیم و ۲هزار تومان برای تخفیفان است.»
رفاعی در مورد اینکه آیا راهاندازی این سرویس بر افزایش مشتری تخفیفان تاثیر داشته است، گفت: «چون سایت تخفیفان کسبوکار بزرگتری است، به نوعی تخفیفان روی تعداد مشتریان این سرویس تاثیر گذاشته است. البته شیوع کرونا و ترغیب مردم به خرید آنلاین هم در توسعه این محصول بیتاثیر نبوده است. در کل این سرویس پتانسیل بالایی دارد و به این صورت به کسبوکارهای بسیاری هم کمک میکنیم.»