تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 6, 2020
12:30 پنجشنبه، 16ام مردادماه 1399
کد خبر: 114919

مایکروسافت امسال 143 میلیارد دلار درآمد کسب کرد

مایکروسافت هفته گذشته اعلام کرد مجموع درآمدهای آن در بخش خدمات رایانش ابری برای سال 2020 میلادی از 50 میلیارد دلار هم فراتر رفته است. طبق معمول مدیران این شرکت در جریان اعلام نتایج مالی به طور دقیق اشاره نرکدند که کدام یک از خدمات از جمله سرویس ابری Azure تا چه اندازه‌ای در فرآیند کسب این درآمد سهیم بوده است. با این وجود مدیران مایکروسافت در مورد فعالیت کارمندان و شرکای خود در این زمینه توضیحات بیشتری را مطرح کردند.
 
در بین اطلاعاتی که «آمی هود» مدیر مالی مایکروسافت در کنفرانس داخلی Ready مربوط به این شرکت منتشر کرد، یکی از منابع آگاه توضیح داد که موارد زیر هم مطرح شده است:

مایکروسافت 365 – شامل مجموعه‌های ویندوز / آفیس 365 / Enterprise Mobility + Security در مجموع درآمد 20 میلیارد دلاری را در سال مالی 2020 میلادی از مجموع درآمد 143 میلیارد دلاری مایکروسافت به خود اختصاص دادند. این رقم نسبت به درآمد 13.2 میلیارد دلاری «میکروسافت 365» در سال مالی 2019 میلادی 50 درصد بیشتر است.
تقاضا برای Microsoft 365 E5 / Office 365 E5 در سال مالی 2020 بیشتر از دیگر محصولات بوده است و بالاترین درآمد را داشته است. با این وجود خانم هود توضیح داد در سال مالی 2020 نسخه E5 به تنهایی درآمد 7.5 میلیارد دلاری را به دست آورد که این رقم از درآمد 4.2 میلیارد دلاری آن در سال قبل بیشتر بود. او به کارمندان و شرکای مایکروسافت گفت Office 365 E5 هم اکنون تنها 5 درصد کاربران «آفیس 365» را تشکیل می‌دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.