اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 10, 2020
14:39 دوشنبه، 20ام مردادماه 1399
کد خبر: 115037

روزانه بیش از ۳۰ دقیقه از زمان دورکاران به دلیل اینترنت نامناسب تلف می‌شود

 
استفاده از اینترنت در دوره دورکاری به اوج خود رسیده است اما اختلال در آن نیز زمان کاری بسیاری از دورکاران را تلف می‌کند به‌گونه‌ای که طبق بررسی‌های شرکت شرکت ارائه خدمات اینترنتی زِن (Zen Internet) روزانه بیش از ۳۰ دقیقه از زمان دورکاران به دلیل اختلال در اینترنت و سرعت نامناسب آن تلف می‌شود.
 
 طبق یافته‌های شرکت اینترنتی زِن  ۸۹ درصد از دورکاران روزانه ۳۰ دقیقه از زمان خود را به دلیل اینترنت ضعیف هدر می‌دهند، رقمی که به ۱۳۰ ساعت در سال منتهی خواهد شد. در عین حال یک مورد از هر هشت نمونه بررسی شده از سوی این شرکت نشان می‌دهد که بیش از یک ساعت یا حتی بیشتر را در روز به دلیل اینترنت ضعیف هدر می‌دهدند که برابر با  ۲۶۰ ساعت در سال است.
 
افزایش مصرف اینترنت در دوره همه‌گیری کرونا در انگلستان به اوج خود رسیده است از همین رو خدمات اینترنتی در انگلستان دچار مشکل شدند. براساس داده‌هایی که شرکت ThousandEyes مصرف اینترنت در آمریکای شمالی و آسیای شرقی در ماه مارس ۲۰۲۰ به بیشترین میزان در تاریخ خود رسید و به همین ترتیب قطعی اینترنت هم نسبت به دوران پیش از کرونا ۶۳ درصد افزایش یافت.
 
این روند افزایش مصرف و به تناسب آن افزایش قطعی به ماه‌های اولیه شیوع کرونا ختم نشد ؛ در ماه ژوئن ۲۰۲۰ نیز قطعی اینترنت نسبت به ژانویه  ۴۴ درصد افزایش یافت.
 
 
سرعت پایین اینترنت موجب می‌شود در دوره دورکاری بیش از یک ساعت از زمان کاری به صورت روزانه از بین برود.
 
شاید از نگاه یک کاربر معمولی قطعی و اختلال در اینترنت آنچنان هم مشکل ساز نباشد و با اینکه قطعی و اختلال هنگام بررسی شبکه‌های اجتماعی برای هیچکس خوشایند نیست اما زمانی این مسئله مشکل ساز خواهد شد که قطعی یا اختلال در اینترنت به روند کاری لطمه وارد کند، پدیده ای که با افزایش دورکاری در دوران کرونا بسیار حائز اهمیت است.
 
به طور کلی ۸۴ درصد از دورکاران از اتصال ضعیف اینترنتی رنج می برند و ۸۶ درصد از آنها از سرعت اینترنت راضی نیستند. بیش از نیمی از دورکاران (۵۷ درصد) افزایش تقاضای پهن‌باند در خانوار را دلیل این موضوع می‌دانند . طبق گفته آنان زمانی که دیگر اعضای خانواده یا هم‌خانه‌هایشان از اینترنت استفاده می‌کنند سرعت به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.
 
رهبران و مدیران نگران این موضوع هستند که در شرایط فعلی که استفاده از اینترنت اجتناب ناپذیر است، چنین مشکلاتی در طولانی مدت باعث پریشانی و کاهش خلاقیت کارکنان شود.
 
مارتین او دانل مدیر بخش تجاری شرکت زِن (Zen) می‌گوید «به عنوان یک رهبر تجاری باید مطمئن شوید که کارکنان از تمامی توانایی خود برای انجام وظیفه استفاده می‌کنند. با متصل کردن کارکنان به شبکه شرکتی و ارائه چند گزینه اتصال به اینترنت برای کسانی که اتصال ضعیف دارند، کارکنان در خانه‌های خود از مزایای ارتباط اداری برخوردار می‌شوند. به این طریق مسئله خلاقیت و بسیاری از مشکلات مربوط قابل حل خواهند بود.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.