اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 22, 2020
14:16 شنبه، 1ام شهریورماه 1399
کد خبر: 115448

تمام مدارس ملایر به شبکه اینترنت دولتی تجهیز می‌شوند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر با بیان اینکه تمام مدارس به شبکه اینترنت دولتی تجهیز می‌شوند گفت: مدارسی که به اینترنت adsl دسترسی نداشته باشند از طریق مودم یکی از شرکت‌های ایرانسل، همراه اول و رایتل که آنتن دهی بهتری در مدرسه داشته باشد به اینترنت رایگان مجهز می‌شوند.
 
از ملایر هادی سلگی ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش شهرستان ملایر اظهار کرد: مدارس با پروژه مهر برای بازگشایی پیش از موعد در شهریورماه آماده هستند و روند آمادگی مدارس حول چهار محور آمادگی فیزیکی، بهداشتی، الکترونیکی و نیروی انسانی مطلوب است.
 
وی افزود: فعالیت پروژه مهر از خردادماه در قالب ۶ کارگروه سازماندهی نیروی انسانی ، تایید‌ صلاحیت، توجیه و تبلیغ، نظارت و ارزیابی، تعمیر و تجهیز و بهداشت و سلامت آغاز و تا بازگشایی مطلوب مدارس و شروع آموزش ادامه دارد.
 
مدارس از ۱۵ شهریور فعالیت آموزشی خود را آغاز می‌کنند
 
مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر با بیان اینکه همه مدارس از ۱۵ شهریور فعالیت آموزشی خود را آغاز می‌کنند گفت: بر اساس وضعیت هر شهر از نظر شیوع ویروس کرونا بسته‌های متفاوتی برای عملکرد مدارس پیش‌بینی شده که دستورالعمل آن از طرف وزارت آموزش و پرورش به ادارات تابعه ابلاغ شده است.
 
 وی ادامه داد: در شرایط سفید، بازگشایی مدارس طبق روال سال‌های گذشته صورت می‌پذیرد، در شرایط هشدار که شامل وضعیت نارنجی و زرد می‌شود فعالیت مدارس ترکیبی از حضوری و غیر حضوری با حضور حداکثر ۵۰ درصد دانش آموزان و در وضعیت قرمز کلاس‌ها به صورت مجازی در مدت زمان دو ساعت و ۱۵ دقیقه در شبکه اجتماعی دانش‌آموزان (شاد) برگزار می‌شود.
 
سلگی افزود: شورای مدرسه می‌تواند کلاس ها را در راستای سهولت والدین در فراهم کردن امکانات برای فرزندان  در نوبت صبح یا بعدازظهر تشکیل دهد.
 
همه مدارس به شبکه اینترنت دولتی تجهیز می‌شوند
 
وی در ادامه از تجهیز تمام مدارس شهرستان به شبکه اینترنت دولتی در پی تفاهمنامه وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات خبر داد و گفت: مدارسی هم که به اینترنت adsl دسترسی نداشته باشند از طریق مودم یکی از شرکت‌های ایرانسل، همراه اول و رایتل که آنتن دهی بهتری در مدرسه داشته باشد به اینترنت رایگان مجهز می‌شوند.
 
مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر با اشاره به این که ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس در حال انجام است گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۳۸ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی آینده در شهرستان مشغول به تحصیل خواهند شد که از این تعداد ۲۱ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و بیش از ۸ هزار دانش آموز در هرکدام از مقاطع متوسطه خواهند بود.
 
وی با بیان این که به شهریه مصوب مدارس هیئت امنایی ، شاهد، نمونه دولتی و غیردولتی هرساله درصدی اضافه می شود گفت: در دریافت شهریه‌ها با والدین نهایت همکاری صورت می‌گیرد.
 
سلگی در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: در مدارس دولتی دانش‌آموزان تنها با پرداخت پول بیمه، کتاب و پوشه کار در مدارس دولتی ثبت نام می شوند.
 
۲۵۰۰ نیروی شاغل در پست های مختلف صف و ستاد سازماندهی می‌شوند
 
وی با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نیروی شاغل در پست‌های مختلف آموزشی و اجرایی سازماندهی شده‌اند گفت: بیشترین نیاز ما به نیروی انسانی در مقطع ابتدایی است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در پروژه مهر و تدابیر اتخاذ شده از قبیل استمرار خدمت نیروها ، طرح مدارس خرید خدمات ، نیروهای حق‌التدریس و … ؛ همزمان با آغاز سال تحصیلی کلاس بدون معلم نخواهیم داشت.
 
مدیر آموزش و پرورش ملایر در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده این اداره در سال تحصیلی گذشته گفت: علاوه بر برنامه‌های درسی مسابقات مختلف فرهنگی نیز برای دانش‌آموزان و معلمان برگزار شد که دانش‌آموزان و فرهنگیان ملایر در سطح استان و کشور خوش درخشیدند.
 
وی با بیان اینکه دانش آموزان و فرهنگیان ملایر در مسابقات قرآن و عترت بیش از ۵۰ رتبه استانی و کشوری کسب کردند افزود: در این مسابقات ۱۱ دانش‌آموز ملایری به مرحله کشوری راه یافتند.
 
سلگی افزود: در بخش فرهنگیان نیز پس از برگزاری مرحله اول مسابقات کشوری با حضور منتخبین همه استان‌های کشور ۱۰ نفر در هر رشته به مرحله نهایی مسابقات راه پیدا کردند که در این میان احسان بیات در رشته قرائت و محمود بابایی در رشته حفظ کل قرآن نمایندگان شهرستان ملایر هستند.
 
معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری ملایر نیز ضمن تقدیر از زحمات فرهنگیان شهرستان در سال تحصیلی گذشته و اهتمام به امر آموزش تعطیل نمی‌شود خاطرنشان کرد: آموزش غیر حضوری جای آموزش حضوری را نخواهد گرفت اما آنچه که مهم است عدم توقف و ادامه فعالیت آموزشی مدارس است که با جدیت در حال پیگیری است.
 
حسین فارسی افزود: در شرایط خاصی که کشور با آن مواجه است، همه دستگاه‌های مرتبط باید در کنار مجموعه آموزش و پرورش باشند چراکه آموزش و تربیت دانش‌آموزان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و این امر بر هیچ کس پوشیده نیست.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.